י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

היו"ר חושף: "היו יכולים להיות בישראל כיום כמאה אלף עובדים בענף הבנייה"

יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה, אלדד ניצן מאשים: "המשבר בענף הבנייה פתיר - אם הפקידים והיועצים המשפטיים ישכילו לבטל את הבירוקרטיה הכושלת שמעכבת את גיוס העובדים הזרים" | יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה, אלדד ניצן חושף: "היו יכולים להיות בישראל כיום כמאה אלף עובדים בענף הבנייה. לצערי, יש כרגע בישראל רק 30 אלף עובדים זרים בענף" | לדבריו, "אם נצליח להסיר חסמים בירוקרטיים, נהיה עם 100 אלף עובדים בתחום הבניין בתוך חודשיים מהיום"

היו"ר חושף: "היו יכולים להיות בישראל כיום כמאה אלף עובדים בענף הבנייה"
אלדד ניצן צילום: יח"צ

על רקע מצוקת כוח האדם בענף הבניין שנוצרה בעקבות המלחמה האחרונה ומניעת כניסת עובדים פלסטינים ארצה, מאשים יו"ר התאחדות תאגידי כוח אדם זר לבנייה, אלדד ניצן, כי "התהליך נתקל בקשיים רבים שמקורם בבירוקרטיה ומנגנון פקידותי שאינו מוכן לצאת מהריבוע. בחודש האחרון", הוא חושף, "פרטיהם של אלף עובדים בלבד - מתוך כשמונת אלפים שהעברנו - אושרו".

לדבריו, הבשורה שהייתה אמורה לצאת מוועדת המנכ"לים, בה חברים מנכ"ל משרד השיכון יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה אייל סיסו, וישראל אוזן רמ"ט שר העבודה - מתעכבת משמעותית. "כולם רוצים לסייע ומוכנים לעשות הכל כדי להביא עובדים זרים נוספים, אבל עליהם להבין שהפקידות במשרדי הממשלה - מעכבת כל יוזמה ורעיון, והדברים לא יוצאים לפועל".

ניצן מציין כי המצב הנוכחי אינו אופטימלי כלל, למרות שעל פניו, מהכותרות המתפרסמות חדשות לבקרים ניתן היה להתרשם כי מתפרסמות הנחיות ונהלים. "אך המסלול הביורוקרטי אורך זמן רב. יש לנו על הפרק עשרת אלפים עובדים זרים שמבקשים להגיע לישראל, אבל הם לא מקבלים את האישור המיוחל. העובדים הזרים הם ממולדובה, הודו, סרי לנקה, אוזבקיסטן, סין ואזרבייג'ן, אך נתקעים האישורים במנגנון הפקידותי ובייעוץ המשפטי, שיחד עם התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מעכבים את הבאת העובדים על ידי התאגידים, למרות שכזכור, הם הגוף המוסמך היחיד שישמור על זכויותיהם של העובדים, לפי החלטת הממשלה ב-2005".

ניצן מציין לשבח את מנכ"ל משרד השיכון, על רצונו הכן ופעילותו הרבה להבאת עובדים, "אבל הסרבול שמגיע אחרי הוראת המנכ"ל, בתוככי המשרד, בייעוץ המשפטי ובמנגנון הפקידותי - מעכב את הגעת הפועלים. מנכ"ל משרד השיכון מוכן להקל על ההתארגנות, אך אנו נתקלים בחומה בצורה של תקנות ויועצים משפטיים שתוקעים כל יוזמה באיבה".

לסיום, הוא חושף: "היו יכולים להיות בישראל כבר לפני חודשיים כמאה אלף עובדים. לצערי, יש כרגע בישראל פחות ממחצית המכסה המאושרת, רק 30 אלף עובדים זרים שנמצאים בענף הבנייה. אם נצליח להסיר חסמים בירוקרטיים, נהיה עם 100 אלף עובדים בתחום הבניין בתוך חודשיים מהיום. חשוב להבין, כי רק שחרור חסמים להבאת עוד אלפי עובדים שיתנו יד בענף הנדל"ן ויגיעו לאתרי הבנייה, ישפרו את המצב. אם לא, כולנו נחזה חלילה בענף - שעלול להתרסק".

אלדד ניצן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}