ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"לא מחפשים בעיות"

גלנט במליאה: "נשלים עד קיץ 25 גיוס של 3,000 חרדים"

שר הביטחון גלנט הבטיח במליאת הכנסת בעניין גיוס החרדים: "נשלים מקיץ 24 ועד קיץ 25 גיוס של 3,000 חרדים, זה תואם בעת הזו את הקיבולת של צה"ל"

גלנט במליאה: "נשלים עד קיץ 25 גיוס של 3,000 חרדים"
שר הביטחון יואב גלנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט ענה היום על שאילתה של ח"כ מירב בן ארי בנושא "מחסור בסד"כ בצה"ל", ואמר כי עד קיץ 2025 יגוייסו 3,000 חרדים לצה"ל. 

גלנט אמר: "תשעת החודשים האחרונים הוכיחו מעל לכל דבר אחר שצה"ל זקוק לחיילים. הדברים הם פשוטים. לא הכול אפשר לקנות בכסף או להביא מחוץ לארץ. יש דבר אחד שאנו לא יודעים להביא מחוץ לארץ – וזה חיילים וחיילות. מדובר פה בצורך מבצעי ממשי". 

עוד הוסיף: "היערכות מערכת הביטחון תחת אחריותי החלה בקליטת חיילים חרדים טרם המלחמה והמאמץ האמיתי היחיד שעשיתי למעט מאמצי המלחמה בתקופת המלחמה – עסק בנושא גיוס החרדים". 

גלנט אמר: "הנושא שקוראים לו גיוס חרדים עומד ביסוד בעיות חברתיות בישראל מאז שנת 48 ונידון בבג"ץ מאז שנת 98. אתמול נפל דבר, החלטנו שבחודש הקרוב אנו מוציאים צווים לאחר טיוב נתונים. אנו רוצים להצליח, אנו רוצים יחס גבוה בין כמות הצווים שנשלחת לבין ההיענות. אנו לא מחפשים בעיות, אלא להתחיל בטוב, ובתהליך הדרגתי. אנו עושים את זה כדי לשפר את היכולת המבצעית של צה"ל שאכן זקוק לעוד חיילים והמקורות שלהם הם ברורים. המקורות של הגיוס לצה"ל הם חיילים בסדיר – הארכת שירות, חיילים במילואים ואוכלוסיות נוספות ובראשן החרדית". 

"בהיבט הזה צריך להבין את הפרופורציות ולזכור שהנתח העיקרי בשלב זה עדיין יושב על צבא החובה ועל המילואים כמשלים. אנו לא רוצים להגיע להתנגחות פוליטית או לשסע בעם, יש פה רצון לעשות תהליך פוזיטיבי שיביא לכיוון המתאים. נשלים מקיץ 24 ועד קיץ 25 גיוס של 3,000 חרדים שזה תואם בעת הזו את הקיבולת של צה"ל. האוכלוסייה החרדית דורשת התאמות ספציפיות. הדוגמה הכי קטנה היא בנושא המזון", סיכם שר הביטחון במליאה. 

 

 

גיוס חרדים יואב גלנט צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד