ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לוחם יחידת מגלן

טל הי"ד נפל ברצועה: "הרצון לשחרר את החטופים החזיק אותו"

צה"ל התיר הבוקר לפרסום כי רס"ל טל להט, לוחם יחידת מגלן, נפל בקרב ברצועה. הוריו סיפרו: "לא חשבנו שזה יקרה, הוא היה עסוק בלהרגיע אותנו"

טל הי"ד נפל ברצועה: "הרצון לשחרר את החטופים החזיק אותו"
רס״ל טל להט הי"ד צילום: דובר צה"ל

הבוקר הותר לפרסום שמו של רס״ל טל להט בן 21, מכפר סבא, לוחם ביחידת מגלן, שנפל מירי צלף במרכז רצועת עזה. בריאיון ל"כאן רשת ב'" סיפרו הוריו רן ורונית על בנם. 

"לא חשבנו שזה יקרה, הוא היה עסוק בלהרגיע אותנו. מה שהחזיק אותו בעזה זה הרצון לשחרר את החטופים", סיפרו.

רן סיפר: "אני מאוד עצוב. אני יושב בחדר שלו ואני בוכה. הוא הספיק לדבר עם סבתא וסבא שלו ולהרגיע אותם". אימו רונית סיפרה: "אנחנו בתוך ה-30 לאבא שלי שנפטר. על ערש דווי, הוא שאל אם יש עסקה ומה שלומו. כזה הוא היה, גם כשיש לחץ תמיד מוצא את הזמן להיות עם אנשים, לדבר איתם ולחזק אותם"

טל נפל חודשים בודדים לפני שחרורו: "הוא תמיד ניסה לתת לנו הרגשה שזה בטוח, שהם עובדים מאוד מסודר ומקצועי עם הכלבים והרחפנים והסיכון מאוד נמוך. האמת היא שהם נלחמו במשך המון חודשים ומעט נפגעו. יש שניים שנהרגו בצוות המקביל בפלגה". 

ההורים סיפרו כי "טל נלחם בנחל עוז. לפני חודשיים הציעו לו תפקיד אחר ביחידה, אבל הוא היה צריך לעבוד הכשרה ובגלל זה הוא לא היה מוכן ללכת. הוא אמר שהוא לא יכול לנטוש את החברים שלו שנלחמים ברפיח".

עוד שיתפו: "היו לו הרבה חלומות. היה לו ברור ששום דבר לא יעצור אותו. הוא כל כך איכותי שזה אובדן גדול לחברה, לא רק לנו. הוא עסק בכל כך הרבה תחומים. גם בצד הרוחני, החלום שלו היה לעבוד בקולנוע. הוא היה מאוד נחוש, חרוץ, עם אינטליגנציה רגשית ולב ענק. הייתה בו חיות מדבקת".

טל להט מגלן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}