י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שליחת צווי הגיוס

ראש הישיבה היה נחרץ בדעתו: "צריך להודיע בישיבות כי אין להתייצב כלל"

עימות בלתי נמנע עם הצבא לנוכח שליחת צווי גיוס לאלפי בחורי ישיבות | דיונים מתקיימים במעונו של מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש, שהיה נחרץ בדעתו וככל הנראה זו תהיה הכרעתו לעולם התורה, לאור הגזירה המרחפת מעל שמי עולם התורה | כל הפרטים

ראש הישיבה היה נחרץ בדעתו: "צריך להודיע בישיבות כי אין להתייצב כלל"
הגרמ"ה הירש צילום: אלחנן קוטלר

אחרי הודעת שר הביטחון יואב גלנט על כוונת של צה"ל לשלוח צווי גיוס לאלפי בחורי ישיבות נערכים בימים בימים האחרונים דיונים מרתוניים במעונו של מנהיג עולם הישיבות, ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' התקיימה אתמול (שלישי) התייעצות דחופה במעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש בבני ברק בהשתתפות יו"ר ועד הישיבות הרב חיים אהרון קופמן לצד עסקנים נוספים בשאלה איך ומה להורות לבחורים שאליהם יישלחו צווי הגיוס בפועל.

עוד קודם לכן הגיעו לראש הישיבה ראשי ישיבות מישיבות לבחורים נושרים שהם הראשונים לקבל את צווי הגיוס בכדי לדעת מה לעשות במצב שנוצר.

עסקנים עימם שוחחנו מספרים כי ראש הישיבה הגרמ"ה הירש היה נחרץ מאוד ונטה בדעתו וככל הנראה זו תהיה הכרעתו לעולם התורה, להורות לאותם בחורים לנתק כל קשר עם צה"ל ולא להתייצב כלל בלשכות הגיוס.

ראש הישיבה היה נחרץ מאד, והוסיף כי צריך לשלוח אברכים לכל הישיבות להזהיר אותם לא להתייצב כלל.

בינתיים בעולם התורה והישיבות מנצלים עשרות אלפי הבחורים את סוף זמן קיץ להמשיך בלימוד התורה ושקידתה מבלי שימת לב לנעשה מסביב. 

כזכור, שר הביטחון יואב גלנט סיכם עם ראשי צה"ל כי במהלך החודש הקרוב יעלה לאוויר קמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה החרדית המנגיש את מסלולי השירות המותאמים לחרדים בצה"ל בהתאם להמלצות "ועדת שקדי".

"שר הביטחון והרמטכ"ל סיכמו בדיון כי מדובר בצורך מבצעי ובסוגיה חברתית מורכבת, ויש לפעול לפי עיקרון ״גיוס בהצלחה״ על מנת להגיע לשירות משמעותי של בני המגזר החרדי, תוך שמירה על אורח חייהם, וכדי להביא למספר הולך וגדל של מתגייסים בתהליך סדור", נמסר מלשכת שר הביטחון.

הרב משה הלל הירש צווי גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}