ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
השגריר מודה

"המוטיבציה של ביידן לעסקה - גם ממניעים פוליטיים"

שגריר ישראל בארה"ב הרצוג הודה כי חלק מהמוטיבציה של הנשיא ביידן בהשגת עסקת חטופים - פוליטית: "הוא יראה בזה הישג וירצה לקחת קרדיט - זו לא הסיבה העיקרית שלו אבל יש כמובן מימד פוליטי"

"המוטיבציה של ביידן לעסקה - גם ממניעים פוליטיים"
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בריאיון ל"גלי צה"ל" התייחס שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג למוטיבציה של הנשיא ג'ו ביידן להגיע לעסקת חטופים. הרצוג אמר כי "ביידן יראה בזה הישג וירצה לקחת קרדיט - זו לא הסיבה העיקרית שלו אבל יש כמובן מימד פוליטי". 

בהתייחסו לשאלת המשבר בין ארה"ב לישראל אמר שגריר ישראל בארה"ב הרצוג: "יש לנו אג'נדה - זה לא אומר שאין בינינו חילוקי דעות. היחסים בינינו חזקים, ורוב הדברים שאנחנו עסוקים בהם הם לא גלויים לעיני הציבור אבל חשובים מאוד". 

לקראת נאום נתניהו בקונגרס אמר: "יש קיטוב עמוק בציבור האמריקני - אבל בעת מלחמה עם כל החזיתות יש משמעות ליחסים בינינו, ואני מאמין שזה המסר שיעבור פה". 

בתוך כך, אתמול ה'ניו יורק טיימס' פירסם מאמר חריף מאד נגד הנשיא ביידן עם קריאה לביידן לפרוש: "מועמדותו של דונלד טראמפ לכהונה שנייה מהווה איום חמור על הדמוקרטיה האמריקאית. מר ביידן, במקום לנהל קמפיין נמרץ כדי להפריך ספקות ולהוכיח שהוא יכול לנצח את מר טראמפ, הוא שומר על לוח זמנים מתוכנן ומבוקר של הופעות פומביות. הוא נמנע במידה רבה מלקבל שאלות מבוחרים או עיתונאים - שחושפות את מגבלותיו וגרמו לו כל כך הרבה צרות בשלב העימות (עם טראמפ)". 

עסקת חטופים מייק הרצוג ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד