י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לייבש מקורות מים

יתושות נגועות בנגיף קדחת הנילוס התגלו גם בבני ברק

יתושות אובחנו במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס. היתושות הנגועות נלכדו בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק וברמלה. המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה

יתושות נגועות בנגיף קדחת הנילוס התגלו גם בבני ברק
לכידות יתושים צילום: איתי לחמי רשות הטבע והגנים

בפעולת ניטור לכד המשרד להגנת הסביבה יתושות שאובחנו לאחר מכן במעבדות משרד הבריאות כנגועות בנגיף קדחת מערב הנילוס. היתושות הנגועות נלכדו בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק וברמלה; המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות בישראל, בדגש על הרשויות שבהן נמצאו יתושות נגועות ואת הרשויות שלגביהן דיווח משרד הבריאות על תחלואה של בני אדם בקדחת מערב הנילוס, להרחיב עוד יותר את מערך הניטור וההדברה.

ד"ר שי רייכר, מנהל אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "לאור נתוני התחלואה הגבוהים בקדחת מערב הנילוס ממשיך המשרד להגנת הסביבה בפעולות ניטור נרחבות בכל רחבי הארץ, בדגש על אזורים אורבניים. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק וברמלה. בהתאם לתוצאות הניטור, המשרד להגנת הסביבה הנחה את כל הרשויות להרחיב עוד יותר את מאמצי הניטור וההדברה, הן במרחב האורבני והן באזורים הלא מיושבים שבתחומי הרשות. במקביל, המשרד להגנת הסביבה מבקש מהציבור להתמגן בהתאם להנחיות המשרד, זאת במטרה להפחית את הסיכון להיעקץ מיתושים. שיתוף הפעולה של כלל הגורמים נדרש כדי לייבש את היתושים, לצמצם את אוכלוסייתם ובכך להימנע מעקיצות מיותרות ומתחלואה".

צוות מזיקים והדברה של המשרד להגנת הסביבה מבצע לאורך כל השנה אלפי ניטורים של זחלי יתושים במקורות מים וכן מאות לכידות של יתושים בוגרים. היתושים מועברים לזיהוי ולבדיקה במעבדות משרד הבריאות. כאשר הבדיקה הווירולוגית מעידה על כך שהיתושות נגועות בווירוס הגורם למחלת קדחת מערב הנילוס, מוציא המשרד להגנת הסביבה לרשות הרלוונטית התראה ודרישה מיידית לטיפול במפגע. במהלך השבוע האחרון נלכדו יתושות הנושאות את וירוס קדחת מערב הנילוס בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק וברמלה.

כדי להימנע מעקיצות וממפגעי יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים.

יתושים משרד הבריאות המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}