ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לב רחב

ישראל הציעה לקלוט ילדים חולי סרטן מבית החולים שהופצץ

לאחר המתקפה הרוסית על בית חולים אוחמטדיט שבקייב, ישראל מציעה סיוע באשפוז ילדים אוקראינים. אם אוקראינה תיענה להצעה שהעביר שגריר ישראל, יועברו הילדים לבית החולים שיבא

ישראל הציעה לקלוט ילדים חולי סרטן מבית החולים שהופצץ
אחד הכבאים בזירת הנפילה צילום: שירותי החירום באוקראינה

ישראל הודיעה לאוקראינה שהיא מוכנה לקלוט ילדים אוקראינים חולי סרטן לאחר שבית החולים אוחמטדיט שבו אושפזו בקייב הופצץ ביום שני על ידי רוסיה. 

על פי הדיווח באתר Ynet, בישראל ממתינים לתשובה האוקראינית. אם יגיעו לארץ הם ייקלטו בבית החולים שיבא בתל השומר. טרם נקבע מספר הילדים שיועברו לישראל. הדבר תלוי במצבם ובאבחנה הרפואית. 

את ההצעה לאוקראינים העביר שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי. השגריר ברודסקי אמר היום לווינט: "לשגרירות היסטוריה ארוכה של שת"פ עם בית החולים שנפגע. בתחילת המלחמה פונו כמה ילדים עם מחלות אונקולוגיות ששהו בבית החולים לטיפול בישראל. אני מודה לבית החולים שיבא על הנכונות לעזור. לישראל יש מוניטין של מדינה עם לב רחב, ואנו עושים הכל כדי לשמור על המוניטין הזה". 

כזכור ביום שני נפגעו רבים מטיל רוסי בבית החולים הגדול ביותר בקייב לילדים. במתקפה נרחבת של הרוסים על ערים שונות באוקראינה נהרגו יותר מ-40 בני אדם, מהם לפחות 20 בקייב. רבים מהם נספו מפגיעת הטיל בבית החולים.

לפי דיווחים באוקראינה, לפחות ארבעה ילדים שהיו מאושפזים בבית החולים נהרגו בקריסת חלק מהמבנה. החשש הוא מלכודים נוספים מתחת להריסות. ילדים נפצעו ועשרות מהם נאלצו להתפנות מהמתחם, כשאין כרגע פתרון וציוד כדי לסייע להם. לא ברור עדיין לגמרי כמה ילדים שהיו מאושפזים נפגעו במתקפה, שכן לפי חלק מהדיווחים רוב המאושפזים הצליחו להימלט מהבניין עקב האזעקות וניצלו.

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, אמר ל-ynet כי "לשגרירות ישראל קשרים ישנים עם בית החולים אוחמטדיט. בתחילת המלחמה השגרירות מסרה לבית החולים ציוד רפואי, הרופאים שלהם ביקרו בישראל, הרופאים שלנו הגיעו ויעצו אונליין. השגרירות בודקת אפשרות לסייע בשיקום בית החולים שנפגע קשה. כמו כן דיברתי עם בית החולים שיבא בתל השומר".

מלחמת אוקראינה רוסיה מיכאל ברודסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד