י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סייעו להפיץ הסתה

החטוף שחולץ משבי חמאס, תובע בארה"ב את העמותה שעבדה עם המחבל

אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ במבצע נועז בעזה מידי מחבלי חמאס, תובע עמותה אמריקאית הקשורה למחבל חמאס שהחזיק בו. אלמוג הוחזק בביתו של עבדאללה אל ג'מאל שחוסל במבצע, עבד בעיתון השייך לעמותה שיש לה פטור ממס

החטוף שחולץ משבי חמאס, תובע בארה"ב את העמותה שעבדה עם המחבל
אלמוג מאיר ג'אן צילום: מטה משפחות החטופים

רשת פוקס ניוז מדווחת, כי אלמוג מאיר ג'אן, שחולץ משבי חמאס במבצע מדהים לפני כחודש, הגיש אתמול תביעה נגד עמותה אמריקאית עם קשרים פיננסיים למחבל חמאס שלפי הדיווחים החזיק אותו בשבי וחוסל במבצע.

אלמוג מאיר ג'אן, בן 22, הוחזק בשבי חמאס במשך קרוב ל-250 ימים לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר ונמצא בביתו של עבדאללה אל ג'מאל, שכתב לאתר The Palestine Chronicle וגם עבד כדובר עבור משרד העבודה של חמאס בעזה. אל ג'מאל חוסך במהלך משימת החילוץ של צה"ל.

רשת פוקס ניוז מדווחת כי העיתון Palestine Chronicle מנוהל על ידי עמותה הפטורה ממס, People Media Project. אנדריי קוזלוב, בן 27 ושלומי זיו, בן 41, הוחזקו גם הם בשבי בבית המחבל בנוסייראת.

"תחת הנהגתם של הנאשמים (העורך הראשי) ראמזי בארוד ואחראי המדיה, ג'ון הארווי, הנתבע 'פלסטין כרוניקל' העסיק את פעיל חמאס אל ג'מאל והציע לו את הפלטפורמה האמריקאית לכתוב ולהפיץ תעמולה של חמאס, העיתון בסופו של דבר מסובסד, באמצעות פטור ממס, על ידי משלמי המסים בארה"ב", נכתב בתביעה בבית המשפט. 

"לאחר התקפות הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, בזמן שפעיל חמאס אל ג'מאל החזיק בביתו את התובע, התירו הנתבעים לפעיל חמאס להשתמש בפלטפורמה שלהם כדי לטייח את פשעי חמאס ולקבל תמיכה בינלאומית למטרות טרור".

בתביעה, שהוגשה ביום שלישי לבית המשפט המחוזי במערב מדינת וושינגטון, נטען כי הנאשמים "רכשו והפיצו ביודעין ובכוונה תעמולה של חמאס לקוראי ה-Palestine Chronicle בארצות הברית. לפחות שש פלסטינים כותבי העיתון ותורמים, היו קשורים לכלי תעמולה איראניים".

ארצות הברית אלמוג מאיר חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}