ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קול קורא חדש

המהלך המשמעותי שיקדם את ענף הדיור בישראל: כל הפרטים

המהלך ייצר מענים מיידים לענף הנדל"ן באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע בישראל, הרחבת מספר המדינות מהן חברות יוכלו לגשת לקול הקורא, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה

המהלך המשמעותי שיקדם את ענף הדיור בישראל: כל הפרטים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

צעד משמעותי נוסף לקידום ענף הדיור בישראל: משרד הבינוי והשיכון פרסם קול קורא חדש לחברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל.

קול הקורא החדש פורסם על מנת לייצר מענים מיידים לענף הנדל"ן, באמצעות הרחבת מספר חברות הביצוע בישראל, הרחבת מספר המדינות מהן חברות יוכלו לגשת לקול הקורא, במטרה לשמור על הרציפות התפקודית בענף הבנייה. 

במסגרת התהליך החברות שיגישו מועמדות לקול הקורא, יעברו הליך בחירה מוקפד ומחמיר, במהלכו יהיה עליהן להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית.

החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט, הן יחויבו לבנות בהיקף בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל. החברות יירשמו במאגר לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות הארכה של 3 שנים נוספות, בהתאם לעמידה בקריטריונים ותנאי הקול קורא.

משרד הבינוי והשיכון יבצע בדיקות מעקב שוטפות במהלך כל תקופת רישומן של החברות במאגר, זאת בכדי לוודא שהחברה מבצעת בנייה למגורים בישראל כקבלן או כיזמיות עם חברה ישראלית, בהיקף המפורט בקול הקורא.

קול הקורא החדש שמפורסם כעת כולל בתוכו מספר שינויים, זאת לאחר שבוצעה הפקת לקחים מסבבים קודמים, במטרה להרחיב את איכות וסוג החברות שיוכלו לגשת.

השינויים מרכזיים:

1. רק חברות ממדינות שאינן נמנות בקרב דירוג הסחר הגבוה ביותר ( tier 3 ) יוכלו לגשת לקול קורא.

2. יינתן יתרון לחברות בעלות ניסיון בדגש על מגורים ובדגש על בניה לגובה. 

3. תינתן עדיפות לחברות עם ניסיון בנייה בינלאומי רחב, על מנת לעודד חברות מערביות בינלאומיות לגשת לקול קורא.

4. ⁠תינתן אפשרות להבאת עובדי החברה ממדינות בהן כבר בנתה פרויקטים משמעותיים ולא רק ממדינת המקור של החברה. 

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף אמר: "משרד הבינוי והשיכון פועל ביתר שאת על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל ולשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בימים אלו ולטווח הארוך. צעד זה יאפשר בהקדם תחילת עבודה של חברות חדשות באמצעותן יגיעו ארצה אלפי עובדים בטווח קצר ללא צורך בביורוקרטיה. קול הקורא מתווסף לצעדים נוספים שאנו מבצעים בכדי לסייע להשלמת פרויקטי בנייה, כמטרה מרכזית לשמור על חוזקו של ענף הדיור שמהווה קטר משמעותי של המשק הישראלי".

דירה משרד הבינוי והשיכון בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד