י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יצא המרצע

ראש הנחש: איראן עומדת מאחורי ההפגנות האנטישמיות בארה"ב

ראשת המודיעין הלאומי האמריקאי חשפה כי איראן הפעילה ברשת סוכנים שהתחזו לפעילים במטרה לעודד את ההפגנות האנטישמיות ואף לממן אותן

זרועותיו של התמנון מגיעות גם לארה"ב. המנהיג העליון של איראן
זרועותיו של התמנון מגיעות גם לארה"ב. המנהיג העליון של איראן צילום: מתוך רשת X

ראשת המודיעין הלאומי של ארה"ב, אבריל היינס חשפה הערב (שלישי) כי איראן עומדת מאחורי ההפגנות האנטישמיות והאנטי ישראליות בארה"ב. 

היא פרסמה את ההצהרה על רקע מערכת הבחירות הקרבה לבית הלבן פתחה בתחילה בהצהרה כללית, בה דיווחה לעם האמריקאי, כי "איראן הופכת אגרסיבית יותר ויותר במאמצי ההשפעה הזרה שלה, מבקשת לעורר מחלוקת ולערער את האמון במוסדות הדמוקרטיים שלנו, כפי שראינו אותם עושים בעבר, כולל במערכות בחירות קודמות.

"הם ממשיכים להתאים את הסייבר שלהם ולהשפיע על פעילותם, תוך שימוש בפלטפורמות מדיה חברתית והנפקת איומים. סביר להניח שהם ימשיכו להסתמך על שירותי המודיעין שלהם במאמצים אלה, כמו גם על משפיענים מקוונים מבוססי איראן, כדי לקדם את הנרטיבים שלהם".

"בשבועות האחרונים, שחקני ממשלת איראן ביקשו לנצל באופן אופורטוניסטי את ההפגנות המתמשכות בנוגע למלחמה בעזה", חשפה היינס. "ראינו שהם פועלים בדומה לשחקנים מדינתיים אחרים שראינו לאורך השנים. סוכנים של ממשלת איראן מתחזים ברשת לפעילים, במטרה לעודד את ההפגנות ואפילו לספק למפגינים תמיכה כלכלית".

היא הבהירה כי אמריקאים המשתתפים בהפגנות מביעים את דעתם בתום לב, אך "חשוב גם להזהיר מפני שחקנים זרים המבקשים לנצל את הדיון שלנו למטרותיהם".

"יתר על כן", מסרה היינס בהצהרתה, "אמריקאים שממוקדים בקמפיין האיראני הזה עשויים שלא להיות מודעים לכך שהם מקיימים אינטראקציה עם ממשלה זרה או מקבלים תמיכה ממנה".

"אנו קוראים לכל האמריקאים להישאר ערניים כשהם מתקשרים באינטרנט עם חשבונות ושחקנים שהם לא מכירים באופן אישי", סיכמה הבכירה.

איראן ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}