ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שיקרו לשופטים

עונשי מאסר כבדים לשלישיית האחים וינגרטן, שחטפו ילדים תוך חילול שבת

שלושת האחים לבית וינגרטן מראשי כת 'לב טהור' שייסד שלמה הלברנץ ז"ל, קיבלו עונשי מאסר כבדים על התעללות וחטיפת ילדים. | שניים מהאחים ספגו שנתיים נוספות על הבאת עדי שקר | 'בחדרי חרדים' עם הפרטים בפרסום ראשון

עונשי מאסר כבדים לשלישיית האחים וינגרטן, שחטפו ילדים תוך חילול שבת
האחים וינגרטן צילום: באדיבות המצלם

סוף לסאגה: האחים יואל, יעקב ושמואל וינגרטן שהורשעו לפני מספר חודשים בהתעללות ובחטיפת ילד בן 12 ואחותו בת-14, ספגוו עונשי מאסר כבדים בבית משפט בניו יורק. על יואל הושתו 12 שנה, על יעקב נחום ועל האח הנוסף שמואל מאיר, הושתו 14 שנות מאסר.

אמם של הילדים שנחטפו היא שרה הלברנץ, בתו של ראש הכת לשעבר המנוח, שלמה הלברנץ ז"ל ואחותו של נחמן הלברנץ, מנהיג הכת כיום שמרצה עונש מאסר. האם נמלטה ב-2018 מהכת ששכנה בגואטמלה לניו יורק, והאחים וינגרטן חטפו את הילדים במטוס בעצם יום שבת למקסיקו, במטרה להחזירם לכת, שם הם נעצרו על ידי ה-FBI.

הנאשמים שנעצרו לפני יותר משנתיים, הצטרפו לנחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, ממנהיגי הכת שנידונו לפני כשנתיים ל-12 שנות מאסר, גם הם הואשמו בהתעללות ובחטיפת ילדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יואל ספג רק 12 שנה בניגוד לאחיו שעונשם כבד יותר - 14 שנים מאחורי סורג ובריח, מאחר והוא לא התווכח ולא התחכם עם השופט. שני אחיו, יעקב ושמואל התישו את בית המשפט עם עדי שקר שנזרקו מבית המשפט בזה אחר זה. השופט זעם על האחים והוסיף להם שנתיים נוספות על הנסיון להשפיע על גזר הדין באמצעות עדי שקר.

כזכור, החטיפה אירעה ב-2019 בליל שבת בעיר וודרידג' שבברוקלין, כנופיית מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר, הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו בנחמן הלברנץ (נמצא בכלא) וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

אהרן רוזנר (נמצא בכלא) ממנהיגי הכת, הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

האחים וינגרטן ניו יורק חטיפת ילדים לב טהור עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד