ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
פגשו משפחות שכולות

השייחים הדרוזים ביקרו במאהל הגבורה: "אין שום דרך אחרת - חובתנו לנצח"

שייחים דרוזים מדלית אל כרמל הגיעו לביקור חיזוק במאהל הגבורה שהקימו משפחות שכולות בירושלים. בביקורם אמרו: "אנחנו אומרים לכל העולם קבל עם ועדה - אנחנו עם חזק"

השייחים הדרוזים במהלך הביקור
השייחים הדרוזים במהלך הביקור צילום: פורום הגבורה

היום הגיעו למאהל הגבורה בירושלים שייחים מדלית אל כרמל לביקור חיזוק במקום במסגרתו נפגשו עם משפחות שכולות. הגעתם של השייחים, ד"ר רפא חלבי וסלמאן סהר, הוא המשך לשיתוף פעולה שמתקיים בין פורום הגבורה לבין הקהילה הדרוזית, שאיבדה במלחמה רבים מבניה. במהלך הביקור דיברו השייחים על הקשר של העם היהודי לארצו, וכן על הצורך להתאחד למען מטרת הניצחון.

ד"ר רפא חלבי, הסביר בתום הביקור כי מטרת הגעתם למאהל היא בשביל לעמוד לצידו של העם היהודי. לדבריו של השייח' "הגענו מרחוק במיוחד בשביל לעמוד לצד העם היהודי, לצד העם שלנו, לצד אחינו ואחיותינו שיבדלו לחיים ארוכים, בתקווה שהחטופים שלנו, כולם, וחיילי צה"ל, יחזרו בריאים לגבולם. שיהיה לנו שלום עם כל אחינו היהודים, ולא יהיה לנו עוד צער ועוד דברים רעים כמו מה שהיה לנו בעזה, בשבעי באוקטובר... אנחנו מקווים מאוד שאלוקים יתן לנו עוז וכוח, שלום, ויברך אותנו בשלום, על מנת שנמשיך לחיות בחבל ארץ זה, כי מדינתנו ישראל שייכת לנו ולא שייכת לאף אחד בעולם". 

"אני יודע שלפעמים יש שסע בעם, ולפעמים יש בעיות בעם, לפעמים יש דעות אחרות נוגדות, אבל זאת הדמוקרטיה, ובמזרח התיכון לא מבינים את הדמוקרטיה הזאת. לא מבינים את הדעות הרבות והסיעור מוחות שיש בתוך המדינה. הם חושבים שאנחנו חלשים. אנחנו אומרים לכל העולם קבל עם ועדה - אנחנו עם חזק. אני לחמתי לצד אחיי היהודים במערב בירות, בצידון, בגריזים, והחייל היהודי הוא חייל אמיץ, חייל חזק, יש לו מורל גבוה כל הזמן, הוא יודע מה הוא רוצה ויודע להגן על גבולות מדינתנו ישראל וגם על עם ישראל. תבורכו אחיי, שיהיה לנו רק דברים טובים. רק ביחד ננצח, ואין שום דרך אחרת. חובתנו לנצח", הוסיף השייח' חלבי. 

לפני מספר חודשים ערכו ארגון יד לבנים הדרוזים ופורום הגבורה מפגש הערכה ותמיכה הדדית של משפחות שכולות דרוזיות ויהודיות, בשיתוף אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון. במפגש שהתקיים בבית יד לבנים שבדלית אל כרמל, השתתפו כעשרים משפחות לחיילים, יהודים ודרוזים, שנפלו במסגרת מלחמת חרבות ברזל.

דרוזים פורום הגבורה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד