ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
נאום פרידה מסעיר

האב השכול שבנו נרצח ב-7 באוקטובר זועם ותוקף: "פוקס עושה פשע מלחמה"

אליהו ליבמן, אביו של אליקים ליבמן שנרצח בחג שמחת תורה, תקף את אלוף פיקוד מרכז הפורש יהודה פוקס: "עזות המצח והחוצפה שלו בלתי נתפסת"

האב השכול שבנו נרצח ב-7 באוקטובר זועם ותוקף: "פוקס עושה פשע מלחמה"
יהודה פוקס / אליהו ליבמן צילום: אורן בן חקון / מרים אלסטר, פלאש 90

סערה נרשמה בעקבות נאומו של מפקד פיקוד מרכז היוצא אלוף יהודה פוקס אתמול (שני), זאת לאחר שטען בין היתר כי, לדבריו: "הפשיעה הלאומנית הרימה ראש. מדובר באימוץ דרכי האויב והליכה בחוקותיו. ההנהגה המקומית והרוחנית מורתעת ולא מוצאת את הכוחות לצאת נגד". הדברים באים על רקע המשא ומתן מול חמאס, והניסיון להוביל לעסקת חטופים. אליהו ליבמן, אביו של אליקים ליבמן ז"ל, ממייסדי פורום תקווה של משפחות החטופים, הגיב לדברים. 

"לפוקס יש זכויות מעצם היותו לוחם וקצין, ויש לו הרבה כישלונות בהתנהלות בזה שהוא היה אחראי על הביטחון שלנו, נרצחו עשרות ונפגעו רבים, וכל יום שיש הרבה מאוד פיגועים", אמר תחילה. "היינו מאוד מודאגים, הייתה לנו בעיה עם האמון מולו. בהסתכלות שלו אנחנו איזה משהו חריג, הוא גם אומר את זה בנאום שלו. אנחנו כאילו תושבי האזור, אנחנו לא מדינת ישראל. לצערי הוא החליט ברוב חוצפתו לתת לנו סדרת חינוך, להנהגה, לרבנים, לתושבים שמוסרים את הנפש ונלחמים ונופלים בדרום, בצפון ובבתים שלהם. זה מקומם, לא נתפס ולא יסולח. זה פשוט בלתי נתפס עזות המצח והחוצפה של האיש הזה". 

עוד זעק: "מבחינתנו אנחנו צריכים להיות עם חופשי בארצנו, וכשיש יכולות לאויב ועשרות אלפי חמושים והוא מעודד את הרשות, ניפגש איתם ואוכל איתם חומוס כשהם חלק מהטרור. אלה חיי אדם. בהנחיות שלו, בפועל מי שפעל הם המג"דים והמח"טים, הוא רק בלם. כל מפקד מחוז ש"י לא היה בטקס והוא בנתק כבר שבועות עם האלוף". 

"אני בקשר עם המ"פים, המג"דים והמח"טים, פוקס רצה להדיח חלק מהם", אמר ליבמן בסוף השיחה. "הוא מרגיש רגשי נחיתות כדתל"ש לשעבר, הוא עושה לנו רצח אופי. כשהוא משווה אותנו לאויב ולתודעת האויב, לאויב שאנס ורצח, הוא מדבר על הרתעה ולא מצליח לדאוג להרתעה. אני מקריא מתוך הנאום שלו. הוא עושה פשע מלחמה למאות אלפי תושבי יו"ש. הוא לא יחנך את ההנהגה של ההתיישבות, הוא אמור לתת ביטחון והוא נכשל". 

אליהו ליבמן יהודה פוקס מתיישבים מתנחלים רדיו 103FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד