ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"עושים מאמץ למתן"

מכה לציבור: "בינואר הקרוב צפויה עלייה נוספת במחיר המים"

בינואר הקרוב צפויה עלייה של 5%-6% בתעריף המים. כך אמר מנכ"ל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ, אך סייג והוסיף כי "נעשים מאמצים למתן את העלייה" זאת אחרי שמחיר המים עלה ב-1 ביולי בשיעור של 1.6% במקום כ-8% כפי שתוכנן בתחילה

מכה לציבור: "בינואר הקרוב צפויה עלייה נוספת במחיר המים"
אילוסטרציה צילום: pixabay

מנכ"ל רשות המים, יחזקאל ליפשיץ אמר היום (שלישי) בוועדת הכלכלה לפיקוח על משק המים, כי בינואר הקרוב צפויה עלייה של 5%-6% בתעריף המים, זאת אחרי שמחיר המים עלה ב-1 ביולי בשיעור של 1.6% במקום כ-8% כפי שתוכנן בתחילה. עם זאת, הוסיף מנהל רשות המים כי "אנחנו עושים מאמץ למתן את ההתייקרות". 

גם מנכ"ל משרד האנרגיה ניסה להרגיע, ואמר בדיון כי "כל המבנה התעריפי נבחן כעת, ואני ובטוח שנצליח למתן את ההעלאה בינואר".

pixabayאילוסטרציהצילום: pixabay

הדיון התקיים על רקע דיווחים על התערבות שר האנרגיה, אלי כהן, במיתון העלייה במחיר המים והשלכותיה על פרויקטים במשק המים. בהקשר זה נזכיר, כי לפני כחודשיים פרסמנו כי השר כהן ביטל שימוע שבו אמורה הייתה רשות המים להודיע על עליית תעריף המים בכ-8% החל מ-1 ביולי, והנחה את רשות המים וגורמי המקצוע לגבש פתרונות שימנעו את הצורך לייקר את המים.

חשוב להדגיש כי רשות החשמל ורשות המים כמו בנק ישראל הם גופים עצמאיים ואסור לממשלה להתערב בהחלטותיהם. עם זאת, הממשלה יכולה להציע מקורות ובעבר גם העניקה הלוואות לחברת החשמל כדי למנוע התייקרות. 

 

מים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד