י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
במימון איראן

נוקטים זהירות: חיזבאללה מדיח פעילים שנתפסו עם פלאפונים

חיזבאללה לומד מטעויות ופועל למנוע מעקב. טלפונים ניידים אסורים לחלוטין בחזית. חיזבאללה משתמש גם ברשת תקשורת קווית ופרטית. חיזבאללה פועל ללמוד מהכטב"מים הישראליים שהצליח להפיל בשטחי לבנון

נוקטים זהירות: חיזבאללה מדיח פעילים שנתפסו עם פלאפונים
מל"טים צילום: שאטרסטוק

סוכנות הידיעות רויטרס מפרסמת תחקיר על "קרב המודיעין" שמתחולל בין ישראל לחיזבאללה, שישה גורמים אמרו כי הארגון למד מטעויות שלו בחודשים האחרונים, וחזר לשיטות תקשורת ישנות כדי למנוע מעקב אחר פעיליו, צה"ל מצליח לחסל רבים מהם, מה שהביא את הארגון לאסור על המחבלים בחזית להשתמש בטלפונים ניידים.

כדי למנוע מצה"ל לצותת או לעקוב אחר מחבלים, גורמים ששוחחו עם רויטרס אמרו כי חיזבאללה אסר על שימוש בטלפונים ניידים באזורי החזית, וחזר לשיטות תקשורת מיושנות כגון פייג'רים או שליחים שמעבירים מסרים באופן מילולי. כמה מהגורמים ציינו כי חיזבאללה משתמש גם ברשת תקשורת קווית ופרטית שהוקמה בתחילת שנות ה-2000 במימון איראן.

המחבלים משתמשים בשמות קוד עבור כלי נשק או מקומות מפגש. מקור אחד סיפר כי שמות הקוד הללו מוחלפים באופן יום-יומי כמעט, ומועברים ליחידות השונות גם כן באמצעות שליחים. קאסם קאסיר, אנליסט לבנוני שמקורב לחיזבאללה אמר לרויטרס: "אנחנו מתמודדים עם קרב שבו מידע וטכנולוגיה הם מרכיבים חיוניים. אבל כאשר אתה מתמודד עם קדמה טכנולוגית, אתה צריך לחזור לשיטות הישנות של טלפונים קוויים, התקשרויות פנים אל פנים. כל שיטה שמאפשרת לך לעקוף את הטכנולוגיה".

בחיזבאללה סבורים כי ישראל משתמשת גם במרגלים על מנת לאתר בכירים המיועדים לחיסול. שלושה מהגורמים ששוחחו עם רויטרס ציינו כי המשבר הכלכלי בלבנון ויריבויות פוליטיות בין הפלגים השונים בלבנון מייצרים עבור הזדמנות לגייס מודיעים.

לפי רויטרס, מאז נובמבר 2023 החל חיזבאללה להזהיר את תומכיו שלא לסמוך על גורמים המתקשרים ומתיימרים להיות פקידים מקומיים או אנשי סיוע, והתריע כי מדובר במתחזים ישראלים שפועלים לזהות בתים שמשמשים את ארגון הטרור.

חיזבאללה חושד שישראל עוקבת אחרי המחבלים לא רק באמצעות הטלפונים הניידים שלהם, אלא גם באמצעות חדירה למצלמות אבטחה שמותקנות על מבנים ליד הגבול. בעקבות החשד הזה, חיזבאללה נתן הנחיה לתושבים לנתק את מצלמות האבטחה הללו מהאינטרנט. ברויטרס, דווח כי הגיעה הנחיה נוספת שאוסרת על המחבלים לשאת טלפונים ניידים באזורי החזית. "כל מי שנתפס עם טלפון בחזית מסולק מחיזבאללה", אמר לרויטרס גורם בכיר בארגון.

עו דווח, כי חיזבאללה עורך לעיתים בדיקות פתע למחבלים, על מנת לוודא שהם לא נושאים טלפונים. החשש ממעקב ניכר לא רק בדרום לבנון, וכי אפילו בביירות נמנעים פוליטיקאים בכירים של חיזבאללה להביא טלפונים ניידים לפגישות שהם עורכים בעיר הבירה.

שני מקורות אמרו לרויטרס כי חיזבאללה פועל ללמוד מהכטב"מים הישראליים שהצליח להפיל בשטחי לבנון. הפעילים מפרקים את הכטב"מים שהופלו, על מנת ללמוד את רכיביהם.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}