ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אירוע חסר תקדים

השופטים קבעו: זה התאריך שבו תחל עדות נתניהו

נתניהו ביקש לדחות את עדותו לחודש מרץ 2025 ואילו בפרקליטות הסכימו שהעדות תתחיל לכל המאוחר בתחילת חודש נובמבר

השופטים קבעו: זה התאריך שבו תחל עדות נתניהו
משפט נתניהו צילום: אורן בן חקון/פול

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי עדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשפט המתנהל נגדו, תחל ב-2 בדצמבר, א' כסלו תשפ"ה. עדותו של נתניהו תפתח את פרשת ההגנה.

כזכור, נתניהו ביקש לדחות את עדותו לחודש מרץ 2025 ואילו בפרקליטות הסכימו שהעדות תתחיל לכל המאוחר בתחילת חודש נובמבר. לבסוף השופטים החליטו על מועד שניתן אולי להגדיר אותו כפשרה, אם כי הוא קרוב בהרבה למועד עליו דיברו בפרקליטות.

"נקודת המוצא לדיון היא, כי מדובר בתיק מורכב ורחב היקף באופן חריג", נימקו השופטים בהחלטתם. "בה בעת, קיים אינטרס ציבורי מהותי, עליו עמדנו בהחלטות קודמות, בקידום ההליך ככל הניתן. אינטרס זה מתלכד גם עם אינטרס עליו עמדו מרבית הנאשמים, במניעת עינוי דין. הבאנו בחשבון את השיקולים עליו עמד נאשם מס' 1 (נתניהו) בטיעוניו, ובהם קיומם של עדי תביעה שהמאשימה ויתרה על עדותם, אשר פנייה של ההגנה אליהם נמנעה פרק זמן של ממש, חילופי ייצוג של נאשם 1 באישום הראשון, האפשרות להכין את ראש הממשלה לעדות במהלך המלחמה. לצד זאת הבאנו בחשבון את פרק הזמן שעמד לרשות ההגנה עד עתה להיערך לדיון. 

השופטים התייחסו גם לכוונת סנגורי נתניהו להשלים את טיעוני ההגנה מן הצדק: "בהקשר זה נציין, כי הגשתה של השלמת הטיעון התארכה פרק זמן משמעותי, וכי צפוי שהגשת תגובה של המדינה תצריך פרק זמן משמעותי ביותר, הנאמד בחודשים. בנסיבות אלה, ובהתחשב בכך שהדין מאפשר דיון בטענה של הגנה מן הצדק בכל עת, אין מקום להשהייתה של תחילת פרשת ההגנה עד למיצוי הדיון בטענת ההגנה מן הצדק. מאליו מובן, כי בכך איננו מחווים כל דעה לעיצומה של הטענה האמורה".

משפט נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}