ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אדלשטיין זעם על גלנט

ראש אכ"א בדיון על חוק הגיוס: "ייתכן שישולבו שאלות גמרא במבחן הדפ"ר"

ראש אכ"א אמר בדיון בוועדת חוץ וביטחון כי מספר החרדים שמתכננים ויכולים לגייס יישאר זהה בשנתיים הקרובות. כ-3000 + כ-1500 שכבר התגייסו. סער: "אף אחד במערכת המשפטית והפוליטית לא מחזיק בקבלות על הצלחה בגיוס חרדים. צריך לתת לצבא לנסות וללכת עם התכנית שלו"

ראש אכ"א בדיון על חוק הגיוס: "ייתכן שישולבו שאלות גמרא במבחן הדפ"ר"
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במהלך הדיון הסגור של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, בו השתתף ראש אכ"א האלוף יניב עשור, הוא לא הסכים להתחייב על מספר הזימונים שיצאו בחודש הקרוב לצו ראשון למלש"בים חרדים, וגם אמר שעדיין לא נקבע המועד המדויק להוצאת הצווים.

על פי דיווח בגל"צ, ביחס לכוונות של צה"ל, אמר ראש אכ"א כי הכוונה היא לגייס בשנתיים הקרובות 3,000 חרדים כל שנה, בנוסף על כ-1,800 שכבר מגויסים מדי שנה, כלומר יעד הגיוס השנתי של צה"ל יעמוד על 4,800 מתגייסים מדי שנה - והיעד הזה לא צפוי להשתנות בשנתיים הקרובות.

האלוף עשור אמר שכדי לגייס מספר כזה של חרדים - ברור שיהיה צורך לשלוח מספר גדול של צווי גיוס, אך עדיין לא הוחלט מה מספר הצווים שיישלחו.

לשאלת חברי הכנסת, מה צה"ל מתכוון לעשות עם החרדים שאליהם אפילו לא יישלחו צווים מלכתחילה - השיב ראש אכ"א: "אתם חברי הכנסת תצטרכו לחוקק את החוק בנושא. אנחנו יודעים לגייס אנשים - אבל אנחנו לא קובעים מהם הקריטריונים שלפיהם אפשר לפטור באופן המוני אנשים מגיוס".

בנוסף, על פי דיווח של הכתב הפוליטי יובל שגב, כפי שאמר גם סגן הרמטכ"ל, מספר החרדים שמתכננים ויכולים לגייס ישאר זהה בשנתיים הקרובות. כ-3000 + כ-1500 שכבר התגייסו. דרישת המערכת המשפטים הייתה עליה מדי שנה - ראש אכ"א הבהיר שזה לא יקרה וכי יקח זמן להסדיר את המסגרות.

ראש אכ"א אמר כי יתכן שישולבו שאלות גמרא במבחן הדפ"ר כדי לבחון חריפות מחשבתית גם של מי שלא למד ליבה, ולזהות פוטיציאל לתפקידים מסוימים.

חה"כ גדעון סער אמר בוועדה: "אף אחד במערכת המשפטית והפוליטית לא מחזיק בקבלות על הצלחה בגיוס חרדים. צריך לתת לצבא לנסות וללכת עם התכנית שלו".

לגבי האופן בו יוצאו צווי הגיוס אמר ראש אכ"א כי לא ילכו רק לפי מי שיודעים שכבר נמצא בשוק העבודה. בדיקה דרך ביטוח לאומי וכד'. מבינים שיש לכך חסרונות.

יושב ראש הוועדה אדלשטיין כעס בוועדה על כך שגלנט הוציא את ההודעה שלו על צווי הגיוס במקביל לדיון בוועדה ואמר שזו התנהלות לא רצינית.

חוק הגיוס יניב עשור יולי אדלשטיין צווי גיוס ועדת החוץ והביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד