ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
האיומים במרחב

חיזבאללה פרסם צילומים של אתרים רגישים בישראל | איראן חשפה מל"ט חדש

ארגון חיזבאללה פרסם סרטון נוסף שבו נראים אתרים רגשים נוספים שצילם כטב"ם ששיגר. בין היתר צולמו מוצבים, אוטובוסים להסעת חיילים וגם סוללות של כיפת ברזל. גם איראן פרסמה על מל"ט חדש בשם "עזה"

חיזבאללה פרסם צילומים של אתרים רגישים בישראל | איראן חשפה מל"ט חדש
המל"ט האיראני צילום: סוכנות הידיעות תסנים

חיזבאללה פרסם בשעה האחרונה תיעו נוסף של הכטב"ם המכונה "הודהוד" (דוכיפת בעברית) שצילם אתרים ויעדים נוספים בישראל. הסרטון מראה את נהר דב, הגולן, נהריה, צפת, חיפה ועפולה ולאחר מכן, בסיסים רגישים, תחנות מודיעין אלקטרוני. חיזבאללה טען כי מדובר ב"עיניים של המדינה".

תיעוד שפרסם חיזבאללה מצפון הארץ צילום: חיזבאללה

בהמשך הסרטון נראים לטענת חיזבאללה מוצבים צבאיים, סוללות של כיפת ברזל וגם ריכוז חיילים. תועדו גם אוטובוסים שכביכול משמשים להסעת חיילים בצפון. גם הפעם, כמו בתיעוד הקודם שפורסם, לא ציין חיזבאללה מתי צולם הסרטון החריג.

בפעם הקודמת פרסם חיזבאללה את נמל חיפה, לטענת חיזבאללה, הכטב"ם שב על עקבותיו בחזרה ללבנון מבלי שהופל. לתיעוד צורף מסר מחיזבאללה ולפיו "עקבו אחר מה שיביא עימו הדוכיפת". לטענת חיזבאללה הכלי עף מהר מאוד, עומד בתנאים קשים, "מסוגל להסתתר ומגן על עצמו היטב".

בתוך כך כלי התקשורת המזוהים עם משמרות המהפכה פרסמו תיעוד של מל"ט מתוצרת איראן בשם "עזה" והציגו אותו כמל"ט האיראני הגדול מסוגו.

הכטב"ם האיראני צילום: משמרות המהפכה

באיראן טוענים כי: "מל"ט עזה הוא הגרסה העדכנית ביותר, ויכול לטוס ברציפות במשך 35 שעות עם טווח של יותר מ-2,200 קילומטרים".

המל"ט "עזה" מסוגל לשאת כ-13 פצצות ומצויד במנוע סילון שיכול לטוס אלפי קילומטרים.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד