ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שינוי עצום בקליניקה

שיטת דמיון נובע: לגלות את התשובות בתוכי

מטפלים מספרים על שינוי עצום בקליניקה: "אנשים יוצאים למסעות פנימיים, פוגשים את הדימויים שהנפש שלהם מעלה, לומדים לשוחח איתם ולפגוש את התשובות בתוכם" • הכל על שיטת דמיונובע

שיטת דמיון נובע: לגלות את התשובות בתוכי
שיטת דמיון נובע צילום: יח"צ

"למרות שאני מנחת סדנאות מודעות ותודעה, ומנחה אנשים באופן פרטני לתהליכי מודעות והתפתחות תודעתית מזה 34 שנים, המפגש עם דמיון-נובע הביא טרנספורמציה גדולה לעבודה שלי", אומרת נורית שני. "זה היה לעבור ממקום מלמד ודומיננטי למקום שקט, שרק מחזיק את המרחב, מקשיב ושואל את השאלות.
זה היה מאוד חדש וגם מאוד מרפא ולמדתי, שכל פעם שאני נופלת להרגל הישן ומתערבת, אפילו קצת, אני משבשת את התהליך, כי אין אף אחד בחוץ, שיודע יותר טוב בשביל מישהו אחר.

"אנשים באים, יוצאים למסעות פנימיים, פוגשים את הדימויים שהנפש שלהם מעלה, לומדים לשוחח איתם ולפגוש את התשובות בתוכם ואני רק מרגישה כל פעם מחדש, כאילו מישהו הכניס אותי לתוך מקדש פרטי ואני, מה שנשאר לי, זה להשיל את נעליי ולהרכין ראש".

גם המטפל מולי גרוסמן מספר: "הנביעה מציפה רפואה בדיוק מאותו מקום של הקושי ולכן זה נותן תחושת ודאות כל כך עמוקה למי שחווה את החוויה.

בפסיכולוגיה הקלאסית השאלות באות מתוך האדם ואת התשובות הוא מוצא דרך האינטראקציות החיצוניות, העברה, העברה נגדית, הזדהות השלכתית ועוד... - דרך מגע עם העולם החיצון האדם מוצא מזור למורכבות הפנימית.

בדמיונובע השאלות והתשובות מגיעות מנביעה פנימית ללא קשר למגע חיצוני".

"זוהי שיטה, שבאמת עוזרת לאדם לחזור לעצמו", אומר גם הפסיכיאטר ד"ר מיכאל אבולעפיה.
"יש באדם כוח טבעי, שמתעורר תוך כדי שהוא פוגש את עולם הייצוגים הפנימיים, הציורים הפנימיים בתוך גופו וכך אנו הופכים אותו לרופא".

בימים אלו מכון 'דמיון נובע' מקיים מפגשי 'קפה ודמיון' לציבור – ערב חוויה ולימוד להיכרות עם השיטה ותוכנית הלימודים השנתית. לפרטים והרשמה לחצו כאן >>>>

  *     *   *

יח"צדמיון נובעצילום: יח"צ


 להיכנס לעומק הנפש

"הדבר שהכי מעניין אותי ולו אני מקדישה את כל חיי הוא האפשרות שלנו כבני אדם ושלי בפרט לחיות בתוך נסיבות החיים ומציאות החיים, בחופש פנימי מלא", מספרת נורית שני. "האפשרות לחיות כאן חיים של סיפוק, חופש מפחדים, חופש מהעבר שלנו ומסיפורי חיינו והאפשרות שלנו להיות מה שאנחנו באופן טבעי - כל כך מדהימים.
להכיר בזה ולהביא את זה לידי ביטוי לרווחת הכלל. ללא תלות בנסיבות חיצוניות.
אני תלמידה של הדבר הזה וזה מה שאני מלמדת גם אחרים.

עד המפגש עם דמיון נובע, הלך החופש הפנימי והתרחב בהדרגה לאורך השנים.

אחרי המפגש עם דמיון נובע, כאילו הושלו בבת אחת כל השכבות העודפות ורמת החופש הפנימי עלתה באופן שאי אפשר לתאר במילים".

"היה איזה רגע שבו התעוררתי לעובדה", ממשיכה שני, "שאני לא רוצה יותר ללמוד ולקבל תשובות מבחוץ ואני רוצה לקבל את כל התשובות, הרפואות והפתרונות מתוכי, מתוך ידיעה ברורה שכל אלה נמצאות שם ואני רק מבקשת דרך גישה ברורה ומובהקת אליהן.
עוד באותו יום, אחרי ששטחתי את הבקשה הזאת, קיבלתי אינפורמציה על דמיון נובע, נכנסתי לאינטרנט ללמוד קצת יותר וזה גם היה המשפט הראשון שפגשתי: "דמיון נובע - כל התשובות נמצאות בתוכך".

ומיד נרשמתי לקורס המלא.

"הסתבר לי, שדמיון נובע היא בסך הכול טכניקה גאונית, הגיונית פשוטה וקלה ללמידה, שמאפשרת לנו ולאחרים (אם אנחנו מנחים אחרים) להיכנס לעומק הנפש שלנו ולפגוש בתוכנו את כל המנגנונים, שמכשילים אותנו ומעכבים אותנו מלהיות כל מה שאנחנו יכולים להיות ואת כל התשובות, הפתרונות והרפואות לרפא את עצמנו מהם.

"כשנכנסים לתהליך של דמיון נובע, באחת מתגלה החכמה הפנימית, הרחבה והעמוקה של כל אחד מאיתנו.

בתהליך דמיון נובע המנחה רק מחזיק את המרחב ושואל שאלות. הוא לא מתערב, או מביא את נקודת מבטו, אלא רק מאפשר למונחה להגיע למפגש עם כל מה שמתגלה בתוכו".

 *    *    * 

פגשתי את הסיפור השקרי שלי

תוך כדי הלימודים בקורס בדמיון נובע מתבקשים התלמידים לעבור בעצמם תהליך אישי. "התהליך שלי היה לי הפתעה גדולה", מספרת שני. "אולי כי אני מאוד מיומנת בתהליכים פנימיים, לא הבנתי באמת עד איזה עומק אני יכולה להגיע וכמה אינפורמציה תיחשף בפניי.

הונחיתי לעצום עיניים וללכת למקום אליו הנפש שלי מכוונת אותי, ומאותו רגע, בלי שום הכוונה נוספת, יצאתי למסע של מפגש מאוד חי וער עם דימויים פנימיים שבנו לי עולם פנימי. נפגשתי עם מערה, עם חור במערכת הפנימית שלי, עם טיפות זהב חכמות כל-כך ועם ילדה פנימית בריאה מאוד, שחיה עוד לפני שהתחלתי לשים עלי את כל שכבות ההגנה, שכולנו שמים על עצמנו. במסע הזה פגשתי את אי היכולת שלי לקבל ולהכיל את כל מה שיש, מצאתי את הפחד שלי להיפגש עם הכול ולקבל מהכול, פגשתי את הסיפור השקרי שלי שיש מושלמות ושאם אתאמץ בשבילה מספיק גם אגיע אליה - מנגנון שמשאיר אותי מרוחקת, גם ממני, לא נגישה ובעיקר לא יכולה ליהנות מכל מה שהחיים מביאים, חוויות פשוטות, מפגשים פשוטים.

"עוצמת החוויה הייתה מאוד חזקה, במיוחד לאור העובדה שאני בעצמי לא ידעתי מה יעלה,  ושחשבתי שאחרי כל כך הרבה שנים של עבודה פנימית, זה בטח לא מה שאפגוש. טיפות הזהב והילדה הפנימית הראו לי את המשאבים העצומים שיש לי ואת כל אפשרויות הבחירה והאפשרויות לתקשר עם מנגנון הכשל הזה.

"החוויה הנפשית והפיזית, הייתה כל כך עוצמתית וידעתי שאני יוצאת ממנה אדם אחר ממה שנכנסתי אליה. זאת גם החוויה שחווים אנשים בחדר הטיפולים שלי.

"מאז, כל פעם שאני רוצה לברר משהו בתוך עצמי, אני פשוט עוקבת אחרי שלבי הטכניקה ויוצאת למסע פנימה. נותנת לעצמי עוד מתנת ריפוי".

הסכסוך המשפחתי נפתר

"אני מרגישה שאני חיה חיים הרבה יותר פשוטים ושמחים", מספרת נורית שני.
"נהנית גם מדברים ממש פשוטים וקטנים, שלפני רגע התייחסתי אליהם כחסרי משמעות ומיותרים. בתוך מערכות יחסים ובכלל, דברים לא צריכים להיות מושלמים, ואני מוצאת בתוכי הרבה יותר קבלה והרבה פחות ביקורת.

תמיד אהבתי אנשים. עכשיו אני אוהבת אותם מאוד! משהו חדש מאוד נינוח, שקט ושלם נכנס למערכת. הפסקתי לגמרי להתאמץ, לדחוף, לנסות להגיע לתוצאות, והחיים לוקחים מעצמם למקומות, שלא יכולתי לתכנן.

משהו הרבה יותר טבעי ונגיש בתוכי וגם כלפי חוץ.

ואולי הדבר הכי משמעותי הוא שסכסוך משפחתי נפתר כלא היה. ברגע שנוצר שלום בתוכי מיד ידעתי איך ליצור שלום גם בחוץ.

כך גם בקליניקה, כבר זכיתי לראות מישהי קמה מתקופה ארוכה של דיכאון וצמצום ומקבלת כוחות חיים חדשים וכלים למימוש.

אני רואה אנשים נפרדים מפחדים שניהלו אותם הרבה שנים. אנשים שיוצרים מערכות יחסים של קרבה ואינטימיות,  שלא היו אפשריות לפני.

אנשים נפרדים מכאבים פיזיים.

נפרדים ממנגנוני הגנה וריחוק.

השיטה הזאת היא שירות גדול לעולם הזה שלנו, שיש בו כל כך הרבה כאב".

בימים אלו מכון 'דמיון נובע' מקיים מפגשי 'קפה ודמיון' לציבור – ערב חוויה ולימוד להיכרות עם השיטה ותוכנית הלימודים השנתית. לפרטים והרשמה לחצו כאן >>>>

דמיון נובע טיפול נפשי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד