ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
וידאו קורע הלב

הדמעות זלגו ללא הפוגה: הילד הקטן אומר קדיש על אביו | צפו

מוישי גולדמן, רק בן ארבע, וכבר הוא צריך לעמוד בבית ההלוויות, מוקף במאות אנשים ולהגיד 'קדיש' אחרי אביו, ר' דוד זצ"ל • מוישי הקטן, הוא הגדול מבין היתומים הקטנים שזועקים ומתחננים לאבא, שלא ישוב אליהם עד שנזכה לתחיית המתים

הדמעות זלגו ללא הפוגה: הילד הקטן אומר קדיש על אביו | צפו
קדיש יתום צילום: באדיבות המצלם

הוא עמד שם, בבית ההלוויות, מוקף במאות אנשים. את רובם הוא לא מכיר, אבל הם במילא לא מעניינים אותו. מוישי הקטן, בן 4 בלבד, מביט בעיניו הקטנות על הטלית העוטפת את אבא שלו שהוא כל כך אוהב, ר' דוד גולדמן זצ"ל.

יתגדל ויתקדש שמיה רבא...

בקול שקט אך יציב, חוזר מוישי על המילים הקשות שהוא נתקל בהם לראשונה. סביבו שומעים את קולות הבכי שלא מפסיקים, והוא לא מבין בכלל את הסיטואציה. ייקח לו זמן להפנים את העובדה שהוא לא יפגוש יותר את אבא, עד ביאת גואל צדק, בתחיית המתים.

מסייעים ליתומים הרכים ולאלמנה הצעירה. לחצו כאן>>>

תיעוד קורע לב צילום: באדיבות המצלם

מוישי, יחד עם 2 היתומים הנוספים שהותיר ר' דוד, הקטנה בהם בת פחות משנה – זקוקים לאבא שלהם. אבא שילווה אותם ברגעים החשובים של החיים, אבא שיצעד איתם לחיידר בבוקר, לבית הכנסת בשבת. אבא שילמד אותם, שירים אותם על הידיים. פשוט אבא.

אנחנו לא יכולים למלאות את מקומו של ר' דוד זצ"ל. אנחנו יכולים להשלים את כל שאר הדברים שאבא עושה: לדאוג לכלכלת הבית. לא להותיר את האלמנה ואת היתומים הרכים ללא משענת.

מישהו שידאג להוצאות הכלכליות המלוות את הרגעים של החיים, מישהו שישלם לחיידר, להוצאות השבת. לחיי היומיום.

הדמעות מתחילות לזלוג שוב ושוב, כל פעם שמוישי הקטן מתחיל באמירת הקדיש. את הדמעות האלה אנחנו לא יכולים לעצור. את דמעות הצער שיהיו לאלמנה וליתומים אם לא נדאג להם כלכלית – אנחנו מחוייבים לעצור. כבר עכשיו.

לא עומדים מנגד. לב יהודי לא יכול לסרב לדמעות האלמנה והיתומים. אף אחד לא רוצה שהם יצעקו אל הקב"ה, המבטיח בתורה כי הוא ישמע את צעקתם. כולנו רוצים לזכות לכל הברכות האמורות בתורה, בזכות הצדקה עבור האלמנה והיתומים.

כולנו תורמים עכשיו ומצילים את מוישי, את אמא שלו ואת היתומים הקטנים שמתחננים וזקוקים לעזרתנו.

מסייעים ליתומים הרכים ולאלמנה הצעירה בשבר הגדול שפקד אותם לחצו כאן>>>
קדיש הרב גולדמן זצ"ל ועד הרבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}