ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"מסייע בכל עת"

מקלב בסיור: "קרית שמונה אינה החצר האחורית אלא חזית העורף"

סגן השר אורי מקלב בביקור בקריית שמונה: "קרית שמונה אינה החצר האחורית אלא חזית העורף וצריכה לקבל את המשאבים הנצרכים". ראש העיר אביחי שטרן: "מודה לסגה״ש מקלב שהגיע למקום, ראה את הצרכים של העיר והתושבים ומסייע לנו בכל עת"

מקלב בסיור: "קרית שמונה אינה החצר האחורית אלא חזית העורף"
סגן השר אורי מקלב בסיור בקרית שמונה צילום: באדיבות המצלם

עם התרחבות הירי בצפון הגיע אמש (שני) סגן השר במשרד ראש הממשלה והתחבורה אורי מקלב לביקור בעיר הצפונית ביותר קריית שמונה באצבע הגליל המופנה זה תשעה חודשים ממרבית תושבי העיר זאת לאחר מפגש עם תושבי המקום המפונים בבתי המלון בכדי לעמוד אחר צרכי המפונים מול העירייה ודאגה לצרכי רווחת ניצולי השואה אשר לא התפנו מהמקום. אל הביקור התלווה הרב דב ויסקי מרבני המקום. 

בגן השר מקלב בסיור בקריית שמונה צילום: באדיבות המצלם

עם כניסתו לעיר קידם את פניו של סגה״ש מקלב ראש העיר מר אביחי שטרן ובכירי הנהלת העירייה. ראש העיר בירך את הרב מקלב וצוותו על הגעתם לעיר בתקופה מורכבת זו פעולה שאינה דבר של מה בכך על כל המשתמע מכך. 

כיום כאמור מרבית מעשרים וארבעה אלף תושבי העיר מפונים מבתיהם בשל הלחימה לבתי מלון ברחבי הארץ. וניצולי שואה רבים הגרים בעיר לא התפנו, אך יחד בקהילה התורנית מנסים לשמר מניין תפילה מדי יום בעיר. וראשי הקהילה מסייעים בצרכי הדת גם לכלל המפונים במלונות ברחבי הארץ. כזכור עם תחילת הלחימה סגה״ש מקלב מינה פרוייקטור מיוחד מטעם הרשות החרדית לטיפול בכל צרכי המפונים החרדים ברחבי הארץ להם צרכים ייחודיים. 

באדיבות המצלםסגן השר אורי מקלב בסיור בקרית שמונהצילום: באדיבות המצלם

במפגש המקצועי שנערך בחמ״ל העירייה עם הנהלת העיר הוצגה תמונת המצב נכון לזמן זה צרכי העיר והערכויות לבאות. לאחר מכן סייר סגה״ש מקלב ברחבי העיר המופגזת והשוממה, פגש תושבים שבחרו להשאר במקום ובעלי עסקים המתקשים לפרנס בימים אלו, ״אנחנו מעריכים את העבודה שעושה פה העירייה במיוחד בעת הזו, אמר סגה״ש מקלב וציין כי זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נמצאים בקריית שמונה, ראש העיר פה טיפח ופיתח את הקהילה התורנית בעיר מתוך השקפת עולם ולא הפלה בין הציבורים. העיר במצב חירום שקשה מאוד להתמודד איתה, ראינו פה את התמודדות של התושבים בחוש״.

ראש העיראביחי שטרן פרסם הודעה לאחר הביקור בה הוא מבקש להודות לסגן השר הרב אורי מקלב שהגיע למקום, ״בניגוד לאחרים הרב מקלב הגיע לכאן קשוב, שומע, אני בטוח שמפה הוא יעביר את המסר ואת הצרכים של תושבי העיר לכל משרדי הממשלה - כמו שהיה שותף של קריית שמונה עד כה ימשיך לסייע לתושבים בתקופה קשה זו״.

הערכות החזית הצפונית

עם סיום ביקורו בעיר קריית שמונה הגיע סגן השר במשרד התחבורה אורי מקלב להערכת המצב המיוחדת שקיימו הנהלת משרד התחבורה בראשות שרת התחבורה רגב בנמל חיפה במטרה לוודא כי מתקנים חיוניים הנמצאים בחיפה וצפונה מוכנים למערכה הצפונית מול חיזבאללה במיגון, אנרגיה ותקשורת, אבטחה, כח אדם ונהלי חבירה בין הגופים הגדולים.

 

זאת בעקבות עליית רף הלחימה בחזית הצפונית: בהערכת המצב לקחו חלק מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן ומנכ"לי חברות התשתית של המשרד, במטרה לצמצם פערים ולעמוד על המוכנות שלהן במצבי חירום. 

סגה״ש מקלב אמר כי בעבודה משותפת נוכל להגיע להערכות מיטבית ״התכנס פה שולחן עגול של מערך חירום שכולם חוליה אחת, מיטב המנהלים נמצאים כאן ויחד עם סנכרון מלא בין כלל הגורמים נוכל להביא להערכות מיטבית. 

השרה רגב הנחתה את החברות והרשויות לערוך תרגילים חיים בשטח, על מנת לבחון את עצמן בזמן אמת.

אורי מקלב קרית שמונה אביחי שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד