ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הכחשה גורפת

באוקראינה מאשימים את רוסיה בתקיפת בית חולים: "שברים נפלו לגופם של מנותחים"

בית חולים לילדים באוקראינה הותקף וניזוק בצורה קשה. במתקפה נהרגו שניים, ורבים פונו. באוקראינה טענו כי הרוסים אחראים לכך - והם מנגד טענו כי מדובר ברסיסי טיל הגנה אוקראיני

באוקראינה מאשימים את רוסיה בתקיפת בית חולים: "שברים נפלו לגופם של מנותחים"
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית חולים לילדים בקייב נפגע לאחר שרוסיה פתחה בגל של תקיפות טילים נגד ערים ברחבי אוקראינה. שני בני אדם מתו כאשר בית החולים לילדים אומטדיט - המתקן הגדול ביותר לרפואת ילדים באוקראינה - ספג נזק גדול במהלך ההפצצה. האוקראינים טענו כי שברים נפלו לגופם של מנותחים. 

רוסיה הכחישה כי היא מכוונת טילים לבית החולים, ואמרה שהוא נפגע מרסיסים של טיל הגנה אווירית אוקראיני. מנגד, אוקראינה אמרה שמצאה שרידים של טיל שיוט רוסי.

רופאה בבית החולים תיארה את הרגע שבו פגע הטיל ואמרה כי זה היה "כמו בסרט" עם "אור גדול, ואז צליל נורא". "חלק אחד של בית החולים נהרס ובחלק אחר הייתה שריפה. הוא באמת ניזוק מאוד - אולי 60-70% מבית החולים", אמרה.

בתמונות מהמקום נראו ילדים צעירים יושבים מחוץ לבית החולים בזמן פינויו. ויטלי קליצ'קו, ראש עיריית קייב, אמר כי השניים שמתו בבית החולים היו מבוגרים - אחד מהם היה רופא. הוא הוסיף כי המחלצים חוששים שאנשים נוספים נלכדו מתחת להריסות. 

כזכור, רוסיה פתחה במתקפת טילים נגד אוקראינה במספר ערים. בין היתר קייב, דניפרו, קריבי ריה, סלובאנסק, פוקרובסק וקרמטורסק הותקפו. שר הפנים איהור קלימנקו אמר כי לפחות 20 בני אדם נהרגו ויותר מ-50 פצועים. 

לפי חיל האוויר האוקראיני, במתקפה שוגרו טילים מסוג קינז'ל, טילים מתקדמים ביותר שיש לרוסים. המהירות של טיל קינז'ל יכולה להיות גבוהה פי 10 ממהירות הקול והוא קשה ליירוט.

אוקראינה רוסיה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד