ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מינוי למאבק באנטישמיות

ראש ממשלת אוסטרליה: "לא נכון להטיל על היהודים את האחריות לפעולות ממשלת נתניהו"

קבוצות יהודיות מברכות על מינויה של ג'יליאן סגל, השליחה המיוחדת החדשה של ממשלת אוסטרליה בנושא אנטישמיות. מספר פרוגרסיביים "מעלים דאגה" לגבי דברים שאמרה על המלחמה בעזה, בכך שהיא מתנגדת להפסקת אש בעזה כל עוד החטופים לא שוחררו

ראש ממשלת אוסטרליה: "לא נכון להטיל על היהודים את האחריות לפעולות ממשלת נתניהו"
בית כנסת בסידני: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

קבוצות יהודיות באוסטרליה מברכות את השליחה החדשה של אוסטרליה למאבק באנטישמיות, השליחה ג'יליאן סגל, מונתה על ידי ראש הממשלה אנתוני אלבניזי, אבל כמה פרוגרסיביים "מעלים דאגה" לגבי דעותיה ודבריה לגבי המלחמה בעזה, היא קראה לשחרור החטופים, ומתנגדת להפסקת אש ללא שחרורם.

השליחה המיוחדת למאבק באנטישמיות התחייבה "להתעמת עם הרוע הזה" ו"להגן על אורח חיינו הסובלני והשלו"

ראש הממשלה אנתוני אלבניזי ביקר בימים האחרונים במוזיאון היהודי של סידני והכריז על מינויה של סגל, עורכת דין, לשליחה מיוחדת למאבק באנטישמיות באוסטרליה.

ה'גארדיאן' דיווח כי מאז התקפות חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 והלחימה בעזה לאחר מכן, יש עלייה חדה באנטישמיות ובאיסלאמופוביה כאחד. הממשלה האוסטרלית מתכננת למנות בקרוב שליח למאבק באיסלאמופוביה.

ראש הממשלה אלבניזי אמר על העליה בפשעי שנאה: "לא נכון להטיל על יהודים אוסטרלים אחריות לפעולות ממשלת נתניהו".

"שוחחתי עם חברי הקהילה היהודית כאן בסידני ובמלבורן, שלא מרגישים בטוחים, ילדיהם של חברי הקהילה היהודית חוששים ללבוש את תלבושת בית הספר שלהם בערים שלנו", הוא אמר. "זה לא מקובל - לא מקובל, אף פעם, ובוודאי לא באוסטרליה ב-2024".

ראש הממשלה אמר שהוא הזדעזע מ"חוסר הידע לגבי אנטישמיות ולאן היא מובילה", וציין כי המוזיאון היהודי של סידני תיעד את רצח שישה מיליון יהודים במהלך השואה.

"הסכסוך שמתרחש במזרח התיכון, גרם לצער רב לקהילה היהודית, לקהילות האסלאמיות והפלסטיניות, האוסטרלים ברובם המכריע לא רוצים שהסכסוך יגיע לכאן", אמר.

סגל אמרה כי "ההפצה המהירה של חומר ברשתות החברתיות גורמת לכך שרעיונות אנטישמיים שפעם לקח שנים להתפשט, מועברים באופן מיידי".

היא אמרה שההתחייבות הרשמית הראשונה שלה תהיה להתייעץ והחליף רשמים עם שליחי מדינות אחרות בנוגע למאבק באנטישמיות בקונגרס היהודי העולמי בארגנטינה בשבוע הבא.

"זכינו לחיות במדינה ללא היסטוריה של חוקים אנטישמיים או רדיפה מוסדית של יהודים אוסטרלים אבל העולם משתנה", אמרה סגל. היא אמרה כי התקפות חמאס ב-7 באוקטובר "שינו את עולמנו והראו את האנטישמיות הופכת לנורמליזציה".

סגל אמרה עוד כי "אין תשובה אחת לבעיה המתמשכת של אנטישמיות, אבל יצירת תפקיד כזה מראה על נחישות של הממשלה להתעמת עם הרוע הזה". היא ציינה שהיא תעבוד על אסטרטגיה לאומית, תיאום בין קהילות וכל רמות הממשל, ו"חינוך על איך נראית אנטישמיות היום".

ה-ECAJ, הגוף המייצג את הקהילות היהודיות באוסטרליה, בירך על המינוי ומסר שהמינוי "יביא ידע עמוק בנושא ואנרגיה עצומה לתפקיד. ראינו אנטישמיות שמרימה את ראשה המכוער בקמפוסים באוסטרליה, בבתי ספר, בתקשורת ובמדיה החברתית, במגזר האמנות והתרבות ובחלקים אחרים בחברה", אמר נשיא ה-ECAJ החדש, דניאל הגיון.

אבל המועצה היהודית של אוסטרליה, קבוצה חדשה יחסית של יהודים אוסטרלים שמבקרים את ממשלת ישראל , מסרה כי היא "מודאגת ממינויו של עורך פרו-ישראלי לתפקיד הזה".

"אנו מודאגים שהשליחה למאבק באנטישמיות לא תצליח להבחין בין יהדות לתמיכה בישראל", אמרה מנהלת הקבוצה, שרה שוורץ ל'גארדיאן'.

"זה מסתכן בהתעלמות ממספר גדול של היהודים באוסטרליה, שכמונו מאמינים בחופש ובצדק לפלסטינים, ומתנגדים לאלימות של ישראל נגד פלסטינים".

סגל אמרה בנובמבר לגבי החטופים שעדיין מוחזקים בידי חמאס: "לא יכולה להיות הפסקת אש עד שכל החטופים ישוחררו. לא תהיה הפסקת אש עד שכוחו של חמאס לאיים על קהילות חפות מפשע יובס".

סגל הצטרפה לנשיא הפדרציה הציונית של אוסטרליה בנובמבר כדי לבקר את שרת החוץ, פני וונג, על כך שאמרה "כולנו רוצים לעשות את הצעדים הבאים לקראת הפסקת אש" בעזה. הם אמרו שאם לא חמאס לא יוסר מהשלטון, הפסקת אש תסכן את ישראל.

האופוזיציה האוסטרלית בירכה על מינויו של סגל, אך קראה ל"פעולה מיידית חזקה יותר" וחידשה את קריאתה רבת השנים לחקירה משפטית בנוגע לאנטישמיות בקמפוסים באוניברסיטאות.

 

ג'יליאן סגל אוסטרליה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל אנתוני אלבניזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד