ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ערבים זה לזה

הקהילה באיסטנבול התרגשה: יהודי אוקראינה תרמו ספר תורה

הקהילה היהודית בעיר דנייפרו שבאוקראינה, הפתיעה את הקהילה היהודית באיסטנבול ותרמה לה ספר תורה. הרב מנדל חיטריק, רבה האשכנזי הראשי של טורקיה, נסע מיוחד לאוקראינה וקיבל את ספר התורה בחגיגה מיוחדת בהשתתפות רבים

הקהילה באיסטנבול התרגשה: יהודי אוקראינה תרמו ספר תורה
הכנסת ספר תורה לקהילה היהודית באיסטנבול צילום: djc.com.ua

כל ישראל עֲרֵבִים זה לזה: אירוע מרגש התקיים בקהילה היהודית של דנייפרו שבאוקראינה, טקס הכנסת ספר תורה לקהילה היהודית באיסטנבול. התרומה הפתיעה רבים, מאחר והקהילות היהודיות באוקראינה מתמודדות עם קשיים רבים עקב המלחמה מול רוסיה, אך יהודי דנייפרו נחלצו לעזרת אחיהם הטורקים.

חגיגת הכנסת ספר תורה צילום: djc.com.ua

ספר התורה נכתב באוקראינה על ידי סופרי סתם מהקהילה היהודית בדנייפרו. הספר הוקדש ונתרם לקהילת חב"ד באיסטנבול על ידי, ר' יוסף דוד בלייב, לזכות הוריו מיכאיל ולודמילה, ומשפחתו. ועל ידי ר' נתן זלוטרבסקי לזכות משפחתו. הקהילה היהודית באיסטנבול בירכה את אחיהם בדנייפרו, "שהקב"ה ישלח להם חיים ארוכים ושגשוג רב".

כדי לקבל את התרומה היקרה, הגיע לדנייפרו, שליח חב"ד באיסטנבול, הרב מנחם מענדל חיטריק, רבה הראשי האשכנזי של טורקיה. הטקס בהשתתפות הרב הראשי של דנייפרו הרה"ג שמואל קמינצקי שליט"א, היה אירוע שאיחד את הקהילה בדנייפרו, שעוברת זמנים לא פשוטים. הקהילה מסרה בהצהרה לתקשורת המקומית, "אלו ערכים נצחיים שעברו אצלינו במשך דורות".

איסטנבול דנייפרו מלחמת אוקראינה רוסיה הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד