ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זו תגובתו

הקלטות ראש המנהל האזרחי נחשפות: "כל מה שקורה ביו"ש - באחריותי"

בהקלטות ראש המנהל האזרחי שנחשפו אומר תא"ל אבראהים כי "פוליטיקאים מדברים, והאמת הפוכה לחלוטין". על הטענות לנישול סמכויותיו: "לא הופרטנו ולא נופרט. אנחנו פה להישאר, רלוונטיים מאי פעם"

הקלטות ראש המנהל האזרחי נחשפות: "כל מה שקורה ביו"ש - באחריותי"
המנהל האזרחי בעבודות ביהודה ושומרון צילום: המנהל האזרחי ביהודה ושומרון

תת-אלוף הישאם אבראהים, שנכנס לאחרונה לתפקיד ראש המינהל האזרחי, התייחס בשיחות סגורות שנחשפו ב"ווינט" לטענות לפיהן השר בצלאל סמוטריץ' נישל את המינהל האזרחי מסמכויותיו. 

"אני מדבר על הסיפור התקשורתי שעולה בשבועיים האחרונים מדיווחים כאלה ואחרים, לגבי רלוונטיות המינהל האזרחי וביחס לדברים ולעבודות שהתבצעו והסכמים קואליציוניים כאלה ואחרים, ואפשר להמשיך ולצבוע את זה במילים יפות", אמר תא"ל אבראהים. 

"אני כבר אומר בפתיח. המינהל האזרחי פה כדי להישאר, והוא רלוונטי יותר מאי פעם. אי אפשר בלי המינהל, לא לאוכלוסייה המקומית ולא למתיישבים. היחידים שמסוגלים לאפשר מרקם חיים להתיישבות ולאוכלוסייה המקומית הם המינהל האזרחי. המינהל לא יופרט ואינו מופרט", אמר. 

תא"ל אבראהים נשמע ברור מאוד לגבי הסמכויות שלו: "כרגע הפעולה שנעשתה היא שמונה סגן אזרחי למינהל האזרחי. הוא סגן אזרחי לראש המינהל. הוא הסגן שלי. אני ראש המינהל, כל מה שקורה ביו"ש הוא תחת אחריותי ובאישורי".

עוד הוסיף: "אני אדבר עם אנשים בשיחות סגורות, ואם יש החלטה שיש בה פוטנציאל לפגוע בהגדרה שזירת יו"ש צריכה להיות זירה משנית, אני יודע להגיד למקבל ההחלטה שהוא טועה, בצורה הכי ממלכתית שיש, הכי מקצועית שיש. אם התקבלה דעתי – מה טוב. אם לא התקבלה דעתי, יש מדינה, יש ממשלה, ואני אעשה את ההחלטה שלהם כאילו קיבלתי אותה בעצמי. ככה עשיתי מיומי הראשון בצה"ל".

בהמשך לפניות כתבים אודות הפרסום ב"ווינט" מסר ראש המינהל האזרחי:  "מדובר בהקלטה ערוכה ומגמתית מתוך שיחה פיקודית ופנימית שנערכה לחיילי וקציני המנהל האזרחי. צר לנו כי הכתב בחר לפרסם מידע תוך מניפולציה של הדברים".

הישאם אבראהים בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד