ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
עד מתי?

פורסם הסרטון של דניאלה גלבוע מהשבי: "תחזירו אותנו הביתה"

בסרטון, גלבוע פונה לממשלה ודורשת לשחרר אותה: "איפה הייתם ב-7 באוקטובר כשנחטפתי מהמיטה שלי? איפה אתם עכשיו?" | היא פנתה למשפחתה: "אני מבקשת שתהיו חזקים ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, כל עוד אני עדיין בחיים"

פורסם הסרטון של דניאלה גלבוע מהשבי: "תחזירו אותנו הביתה"
חמ"ל התצפיתניות בנחל עוז צילום: מתוך שידורי כאן 11

משפחתה של התצפיתנית החטופה דניאלה גלבוע, אישרה לפרסם את הסרטון שהוציא ארגון הטרור החמאס בו נראית גלבוע, כחצי שנה לאחר שחמאס שחרר את הסרטון והבוקר (שלישי) הוא שודר בערוץ 12.

בסרטון, גלבוע פונה לממשלה ודורשת לשחרר אותה: "איפה הייתם ב-7 באוקטובר כשנחטפתי מהמיטה שלי? איפה אתם עכשיו? למה אני, בתור חיילת שנתנה מעצמה את המאה אחוז שלה למדינה ושירתה בשירות קשה כמו בעוטף, צריכה להרגיש שננטשתי ונזרקתי על ידכם? תתאפסו על עצמכם, ממשלה יקרה שלי, ותתחילו לעשות את העבודה שלכם כמו שצריך כדי להחזיר את כולנו הביתה, כל עוד אנחנו בחיים".

עוד אמרה התצפיתנית החטופה: "אני לא צריכה שום אוכל, שום כסף, שום בגדים, שום כלום, רק שתחזירו אותנו הביתה בחיים. ואתם, משפחה שלי, אני מאוד מתגעגעת אליכם ואוהבת אתכם – אמא, אבא, נוני, רועיקו. אני מבקשת שתהיו חזקים ותעשו כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, כל עוד אני עדיין בחיים".

אורלי, אמה של דניאלה, התייחסה הבוקר לסרטון: "אני מתחננת בפני מקבלי ההחלטות לגלות מנהיגות ולאשר את העסקה כדי שאוכל לחבק שוב את דניאלה בקרוב, וכדי שכל החטופים יחזרו הביתה".

בראיון שהעניקה לערוץ 12 אמרה: "אני מזהה את המצוקה שהבת שלי נמצאת בה. היא נראית מאוד אסרטיבית ונחושה, אבל אומרת את הדברים כמשחק. אני מזהה את היכולת הזאת שלה, לדעת לשחק את הדברים שאמרו לה להגיד".

האם סיפרה: "למי שלא מכיר אותה היא נראית מאוד חזקה ואסרטיבית, אבל קיבלנו חוות דעת פסיכולוגית שהיא במצב נפשי קשה באותם רגעים. ידעו להשוות את ההתנהגות שלה לעומת סרטונים אחרים ששלחנו להם ולהגיד שהיא במצב נפשי קשה, עם כל החוזק שהיא מצליחה להראות בסרטון הזה. אני מזכירה, זה היה לפני יותר מחצי שנה. היום אני לא יודעת מה המצב שלה".

אורלי אמרה בראיון כי אות החיים האחרון שהתקבל מדניאלה היה לפני חודשיים ולדבריה הם יודעים שדניאלה בחיים, אך מעבר לזה "לא אומרים לנו שום דבר". היא הסבירה: "אנחנו לא יודעים או זו עדות או במה מדובר. הצבא לא משתף אותנו, פשוט אומר לנו בצורה מאוד לקונית 'אות חיים', וזהו. לא יודעים מעבר לזה".

בראיון אחר, שהתקיים לפני מספר חודשים, אמרה אורלי גלבוע: "צפיתי בסרטון פעם אחת, לא מסוגלת לראות אותו יותר. אני גם בקושי מסתכלת על תמונות. כשאני מסתכלת על תמונה או סרטון, אני ישר מתחילה לבכות. זה מכה בי. רוב שעות היום אני בהדחקה, אחרת לא מסוגלת לפעול".

באותו ראיון, היא סיפרה כי החלה לשמור שבת מזה כמה חודשים: "את הסרטון ראינו רגע לפני השבת. אני שומרת שבת כבר כמה חודשים. ראיתי רק את הקטע של דניאלה, ובשלב מסוים, כשהיא התחילה לדבר אלינו, בכיתי. שאלתי אנשים מה היא אמרה, כי לא הייתי מסוגלת לגשת שוב לסרטון הזה".

דניאלה גלבוע השבעה באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}