ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זעם בימין

האלוף פוקס אחרי הנאום שעורר סערה: "עומד מאחורי האמירות"

בריאיון שנתן לאחר הנאום שנשא אתמול בטקס פרישתו, אמר אלוף פיקוד מרכז היוצא יהודה פוקס כי "אני טועה לפחות פעם ביום, כל המפקדים בצבא טועים, לומדים ומתקדמים הלאה"

האלוף פוקס אחרי הנאום שעורר סערה: "עומד מאחורי האמירות"
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

האלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז, התייחס בריאיון ל"כאן 11" לסערה שפרצה בימין ובמתיישבי יהודה ושומרון לאחר נאום הפרישה שלו אתמול בו אמר: "בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ויצר הנקמה זרע פורען ופחד כנגד התושבים הפלסטינים". 

פוקס הבהיר: "אני עוזב בגב זקוף ואלה הן אמירות שאמרתי במהלך כל תפקידי ואני עומד מאחוריהן. גאה בכל רגע בשלוש שנים האלה". 

עוד אמר: "צה"ל זה אני. 37 שנים אני לא יודע לעשות משהו אחר, חוץ מלהיות לוחם ומפקד. הקדשתי את חיי למענה המדינה הזאת ונמשיך לעשות טוב בכל מקום שאהיה". 

פוקס המשיך בריאיון: "בפיקוד מרכז אנחנו במצב מיוצב כבר שלושה שנים. כוחות מחודשים באו לפה והם דוחים קדימה. אני רק החייל. עם רוב ההחלטות שלי אני שלם איתם בחיים ורב ההחלטות עומדות למבחן מחר בבוקר ועכשיו... כולם עושים טעויות. אני טועה לפחות פעם ביום, כל המפקדים בצבא טועים, לומדים ומתקדמים הלאה, מובילים את צה"ל בעוצמה רבה. סומך עליהם". 

גורם בכיר בהנהגת יו"ש הגיב אתמול לדברים של האלוף היוצא פוקס: "יהודה פוקס התנהל גם היום כמו פיל בחנות חרסינה. הוא התקשה תמיד בקריאת המפה בהתיישבות וגרם לנזקים קשים מאד. קצין ברמתו לא אמור לחולל בעיות, אלא לקדם פתרון. בשנות תפקידו לפעמים היה נראה שהוא שש אלי קרב מול נוער שוליים בצורה דווקנית ולא מול מחבלים". 

השר עמיחי אליהו כתב בעקבות דברי האלוף פוקס: "מי שרואה את בני עמו כיעד לגיטימי לבימוי אויב, את המתיישבים, כפושעים, ואת הרשות הפלסטינית כפרטנר לגיטימי - איננו ראוי לפקד על חיילנו".

עמיחי אליהו יהודה פוקס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד