ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במכירה פומבית

משובצים בזהב וכסף: האקדחים של נפוליאון נמכרו תמורת 1.69 מיליון יורו

מזכרות של נפוליאון מבוקשות מאוד. אחד מכובעי הטריקורן שהפך לחלק מהמותג שלו נמכר ב-1.9 מיליון אירו בנובמבר. הרובים משובצים בזהב וכסף, ומציגים תמונה חרוטה של ​​נפוליאון עצמו

משובצים בזהב וכסף: האקדחים של נפוליאון נמכרו תמורת 1.69 מיליון יורו
נפוליאון בונפרטה צילום: pixabay

שני אקדחים שהיו בבעלותו של הקיסר הצרפתי נפוליאון בונפרטה, נמכרו במכירה פומבית תמורת 1.69 מיליון אירו. כלי הנשק, שנוצרו על ידי יצרן הנשק הפריזאי לואי-מארין גוסט, היה צפוי להכניס בין 1.2 ל-1.5 מיליון אירו.

הם נמכרו בבית המכירות הפומביות אוסנאט ביום ראשון האחרון, ליד ארמון פונטנבלו שבו שהה נפוליאון לאחר התפטרותו ב-1814. מכירת האקדחים באה לאחר שמשרד התרבות של צרפת סיווג אותם לאחרונה כאוצרות לאומיים ואסר על ייצוא שלהם.

המשמעות היא שלממשלת צרפת יש כעת 30 חודשים להביא הצעת רכישה מהבעלים החדש, ששמו לא צוין. זה אומר שהאקדחים יכולים לצאת מתחומי צרפת רק באופן זמני. הרובים משובצים בזהב וכסף, ומציגים תמונה חרוטה של ​​נפוליאון עצמו.

מזכרות של נפוליאון מבוקשות מאוד. אחד מכובעי הטריקורן שהפך לחלק מהמותג שלו נמכר ב-1.9 מיליון אירו בנובמבר האחרון, מדובר בכובע שחור המעוטר בצבעי הדגל הצרפתי – כחול, לבן ואדום, אשר היה בבעלות איש העסקים הצרפתי ז'אן לואי נוואסייז שמת בשנה שעברה.

הכובע נמכר לצד פריטים נוספים של נפוליאון שהיו באוסף של איש העסקים, כמו צלחת כסף שנבזזה ממרכבתו לאחר תבוסתו בקרב ווטרלו ב-1815; מברשת שיניים עשויה כסף, מספריים ועוד.

הכובע ה'דו-קרני' העשוי פרווה, שלו יש שתי פינות משני צדדיו, הוא גירסה עדכנית לכובע ה'תלת-קרני', שלו היו שלוש פינות ונחשב לפופולרי במיוחד במאה ה-17 בקרב קולוניאליסטים אמריקנים שהתהדרו בו.

לפי התיאור של בית המכירות, הכובע המדובר היה חלק בלתי נפרד מסממני ההיכר של נפוליאון, שכן, בעוד קצינים אחרים בצבא הצרפתי חבשו את הכובע לאורכו, נפוליאון היה נוהג לחבשו לרוחב, דהיינו שפינותיו נוטות לצד כתפיו. "הכובע הזה היה בולט וכאשר ראו אותו בשדה הקרב אנשים ידעו שנפוליאון נמצא שם", הסביר ל'רויטרס' נציג בית המכירות בפריז, ז'אן פייר אוסנט.

נפוליאון שימש כשליט צרפת במהלך השנים 1799 עד 1814, ובמשך כ-100 ימים ב-1815. בשיאו, הוביל את צרפת לכיבוש רוב מערב אירופה ומרכזה. במסגרת מלחמותיו באזור ארץ ישראל, כבש נפוליאון בין היתר גם את העיר עזה, בתום קרב קצר משם המשיך לרמלה וליפו, ולאחר מכן לעכו, עליה צר תקופה ממושכת אך נסוג בו לאחר אבדות כואבות. נפוליאון הוא מת ב-1821 באי סנט הלנה שבדרום האוקיינוס ​​האטלנטי לשם גורש.

נפוליאון אקדחים צרפת מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד