ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שוק שחור פורח

זאת לא טעות: מחירי סיגריות בעזה טיפסו ל-2000 שקל עבור חפיסה

הברחות סיגריות על משאיות הסיוע משגשגות בעזה. הסחר השחור פוגע במשלוחים. כאוס והפקרות ברצועה. סיגריות הוברחו דרך משאיות במעבר רפיח ונמכרו במחיר מופקע, כך לדברי נהג משאית מצרי שהעביר סיוע לאורך הגבול

זאת לא טעות: מחירי סיגריות בעזה טיפסו ל-2000 שקל עבור חפיסה
אילוסטרציה צילום: unsplash

שוק שחור לסיגריות פורח ברצועת עזה הנצורה, הפקרות ויאוש במשך תשעה חודשים במלחמה של ישראל נגד חמאס. הסיגריות הבלתי חוקיות, מוחבאות בתוך אבטיחים חלולים וקופסאות טיטולים, הן מוברחות על משאיות דרך מעברים שבשליטת ישראל ונמכרות בסכום של עד 30 דולר ליחידה.

גאורגיוס פטרופולוס, ראש משרד התיאום ההומניטרי של האו"ם בעזה, אמר ל'וושינגטון פוסט', כי כנופיות פשע מנהלים "מבצע דמוי קרטל" מהביקוש לסיגריות, וכל משאית יכולה להיות מטרה.

בתגובה, כמה סוחרים במגזר הפרטי שכרו חמושים כדי להגן על השיירות שלהם. משאיות הנושאות סיוע של האו"ם הן "מטרה רכה יותר", אמר פטרופולוס, מכיוון שכמדיניות האו"ם לא שוכר שומרים פרטיים.

הברחת סיגריות כבר מזמן הפכה לעסק רווחי בעזה, שם נעשה שימוש ברשת של מנהרות מתחת לגבול עם מצרים כדי לעקוף את הרשויות. סיגריות הוברחו דרך משאיות במעבר רפיח ונמכרו במחיר מופקע, כך לדברי נהג משאית מצרי שהעביר סיוע לאורך הגבול.

המסלול של המבריחים מתחיל בשווקי הפירות והירקות בגדה המערבית, שם אנשים משלמים לנהג כדי להסתיר סיגריות בפריטים מסחריים המיועדים לעזה.

"אנחנו מסדרים את חפיסות הסיגריות בתחתית הקופסאות שאמורות להכיל את הירקות", אמר בראיון טלפוני אחד המבריחים ל'וושינגטון פוסט'. "בכל פעם אנחנו ממציאים שיטה ספציפית". טכניקה אחת, הוא אמר, כוללת יצירת פתח קטן באבטיחים וריקון הפרי כדי לפנות מקום לחפיסות.

"כל חפיסה של 20 סיגריות עולה לנו שלושה שקלים בגדה המערבית, ואנחנו מוכרים אותן כאן ב-2,000 שקלים, כ-27 דולר ליחידה" אמר. לאחר מכן מעמיסים את הסיגריות על משאית שנקבעה מראש שיוצאת מהגדה המערבית דרך מחסום תרקומיה שבשליטת ישראל ומגיעה לכרם שלום, המעבר לדרום עזה.

סיגריות עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד