ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"צעד מטורף ומטופש"

לא רק על ישראל: החות'ים מאיימים על סעודיה

כלי התקשורת של הזרוע הצבאית של המורדים החות'ים בתימן פרסמו סרטון המראה צילומי מל"טים וקואורדינטות של שדות תעופה ונמלים חשובים ובולטים בסעודיה עם איום לפגוע בהם. החות'ים זועמים על הסעודים שעושים "מה שאמריקה אומרת"

לא רק על ישראל: החות'ים מאיימים על סעודיה
האיום החות'י על סעודיה צילום: המורדים החות'ים

כלי התקשורת של הזרוע הצבאית של המורדים החות'ים בתימן שמרבים לתקוף את ישראל, פרסמו סרטון המראה צילומי מל"טים וקואורדינטות של שדות תעופה ונמלים חשובים ובולטים בסעודיה.

הסרטון, שכותרתו "פשוט נסו את זה", הכיל תמונות של נמל התעופה הבינלאומי בריאד, נמל התעופה הבינלאומי בג'דה, נמל התעופה הבינלאומי בדמאן וכן נמלים נוספים. תצלומי האוויר שפורסמו מזכירים מאוד את האיומים שפרסם בחודשים האחרונים חיזבאללה נגד אתרים אסטרטגיים ישראליים.

פרסום הסרטון התבצע במקביל לנאום של מנהיג החות'ים עבדול מאליק אל-חות'י, בו פנה ישירות לסעודיה: "אמריקה מנסה לסבך אתכם, ואם אתם רוצים את זה, פשוט נסו את זה. אם אתם רוצים את הטוב למען עצמכם, יציבות למדינתכם ולכלכלה שלכם, הפסיקו את הקונספירציות שלכם נגד המדינה שלנו".

האיום המשיך: "אם האמריקנים יצליחו לסבך אתכם, זו טיפשות נוראה וכישלון גדול, וזו זכותנו הטבעית להתעמת עם כל צעד תוקפני".

הסרטון נתפס כניסיון של החות'ים להזכיר לסעודיה שהם עדיין מסוגלים לפגוע עמוק בממלכה, המורדים מאשימים את ארה"ב וסעודיה בניסיון להשמיד כלכלית את תימן שבשליטת החות'ים, לאחר "שכשלו צבאית".

"האמריקאים שלחו לנו הודעות שהמשטר הסעודי יעשה צעדים תוקפניים נגדנו, והתקיימו ביקורים של אמריקאים בסעודיה לשם כך", אמר אל-חות'י.

"הלחץ להעביר בנקים מהעיר צנעא הוא צעד מטורף ומטופש, ואף אחד בעולם לא חושב כך. אמריקה יודעת את ההשפעה השלילית של העברת בנקים שתפגע בעם התימני, בגלל ערך המטבע והמחירים שיעלו במדינה" הוא הוסיף.

"נתנו עצות ואזהרות דרך כל המתווכים לסעודים לסגת מהצעד המטופש הזה, אבל הם עדיין מתמהמהים".

אל-חות'י מתייחס להחלטה של ​​הבנק המרכזי בעדן, המנוהל על ידי ממשלת תימן המוכרת על ידי האו"ם, להפסיק לפעול תחת מדיניות החות'ים, או להסתכן בסנקציות הקשורות לחוקי הלבנת הון ולוחמה בטרור.

המאבק בין הבנק המרכזי החות'י לבנק הממשלתי הוביל להחמרה דרסטית של מצבה הכלכלי הקשה ממילא של תימן, ממשלת תימן רוצה להעביר את הבנק החות'י מצנעה לעדן.

האיום על ערב הסעודית מצד החות'ים מגיע על רקע דיווחים שהממשלה הסעודית והחות'ים לא הצליחו להגיע לעסקת חילופי שבויים חדשה. גורמים משני הצדדים הכריזו במוצאי שבת כי הדיונים בתיווך האו"ם הסתיימו מבלי להגיע להסכמה על הסדר שבויים חדש.

סעודיה נמצאת במלחמה עם החות'ים מאז 2015, בעקבות הפיכה של המורדים, שלטענת הסעודים המורדים מגובים על ידי איראן שגם לא מנסה להסתיר את הקשר.

המלחמה הובילה להרס נרחב בתימן, המדינה הענייה ביותר בעולם הערבי, עם פשעי מלחמה שבוצעו על ידי שני הצדדים ויצירת אחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר עלי אדמות.

המורדים החות'ים תימן סעודיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד