ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הלחץ לא פוסק

מומחה לפרקינסון ביקר בבית הלבן 8 פעמים

מומחה לפרקינסון ביקר שמונה פעמים בבית הלבן, במשך שמונה חודשים, החל מהקיץ שעבר. אותו מומחה נפגש עם רופאו של הנשיא ביידן לפחות פעם אחת

מומחה לפרקינסון ביקר בבית הלבן 8 פעמים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

על רקע דרישת מספר דמוקרטים בכירים מהנשיא ביידן לא להתמודד לקדנציה נוספת עקב מצבו, נראה שהלחץ להביא לפרישת ביידן לא פוסק. בארה"ב מדווחים כי מומחה למחלת פרקינסון מהמרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד ביקר בבית הלבן שמונה פעמים בשמונה חודשים מהקיץ שעבר ועד האביב הזה, כולל לפחות פעם אחת פגישה עם רופאו של הנשיא ביידן.

המומחה, ד"ר קווין קנארד, נוירולוג המתמחה בהפרעות תנועה ולאחרונה פרסם מאמר על פרקינסון, ביקר מיולי 2023 ועד מרץ השנה. ביקורים אחרונים יותר, אם היו כאלה, לא יפורסמו בחודשים הקרובים, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

לא ברור אם ד"ר קנארד היה בבית הלבן כדי להתייעץ ספציפית לגבי הנשיא או היה שם לפגישות לא קשורות.

רישומי ביקורים מממשל אובמה, כשביידן היה סגן נשיא, מראים שד"ר קנארד ביצע 10 ביקורים ב-2012 בתוספת סיור משפחתי, ארבעה ביקורים ב-2013; ואחד בשנת 2014. לא ניתן היה למצוא מידע עבור 2015 או 2016. הנשיא לשעבר טראמפ ביטל את מדיניות גילוי מרצון של אובמה בבית הלבן, כך שמידע לגבי ארבע שנות כהונתו לא קיים.

ד"ר קנארד לא הגיב לבקשות חוזרות ונשנות לתגובה מה'ניו יורק טיימס'. הבית הלבן לא התייחס ספציפית למטרת ביקוריו האחרונים. "מגוון רחב של מומחים מבית החולים וולטר ריד מבקרים במתחם הבית הלבן כדי לטפל באלפי אנשי הצבא שעובדים בשטח", אמר אנדרו בייטס, דובר הבית הלבן, בהצהרה.

בייטס אמר שהנשיא "נבדק על ידי נוירולוג פעם בשנה כחלק מהבדיקה הגופנית השנתית הכוללת שלו, ובדיקה זו לא מצאה סימן לפרקינסון". הוא סירב לתת תאריכים של פגישות כלשהן בין ביידן לכל אחד מהמומחים שלו, אך אמר "לא היו ביקורים של נוירולוג מלבד הביקור הרגיל שלו בשנה, שלושה בסך הכל".

הנשיא ביידן נוירולוג בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד