ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
9 חודשים למחדל

נמצא האשם? מדוע נעדר ראש אמ"ן מהשיחה הדרמטית בליל 7 באוקטובר

"ראש הלשכה שלי בלם את השיחה כי חשב שאין טעם להעיר אותי". הערב נחשף כי זה טיעון שהשמיע האלוף אהרן חליוה ששהה בחופשה באילת בליל ה-7 באוקטובר ולא צורף להערכת מצב טלפונית שקיים הרמטכ"ל עם בכירי המטכ"ל

נמצא האשם? מדוע נעדר ראש אמ"ן מהשיחה הדרמטית בליל 7 באוקטובר
האלוף אהרן חליוה צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

רבות דווח לאורך תשעת החודשים האחרונים על אותה שיחה דרמטית בלילה שבין שישי לשבת, בין שישה לשבעה באוקטובר, ב-04:00 לפנות בוקר, בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן, ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק ואחרים, שבעקבותיה הוחלט להמתין לבוקר ולא להעלות כוננות, ועל העובדה שראש אמ"ן אהרון חליוה לא היה על השיחה הטלפונית הזאת. 

‏הערב (שני) מפרסמם לראשונה  העיתונאי ירון אברהם ב'חדשות 12' - שהאלוף אהרן חליוה, בשיחות אישיות שהוא מנהל באגף המודיעין, מספר שהסיבה שבגינה הוא לא עלה על השיחה לא הייתה כי הוא ישן ולא ניתן היה להשיג אותו בחופשתו באילת בשעה הזו, כי הרי אל השיחה הראשונה - בשלוש לפנות בוקר, הוא כן עלה. מה כן? 

‏הסיבה, לפי ראש אמ"ן עצמו, שהוא לא עלה אל הערכת המצב בשעה 04:00 עם הרמטכ"ל, היא משום שעוזרו האישי לענייני מודיעין, נדב, לא מצא לנכון להעלות אותו אל השיחה, כיוון שסבר ואף אמר באותו הלילה על האינדיקציות שהחלו להגיע ואותם סימנים מעידים: "זה לא הרמטי". 

‏במילים אחרות, חליוה אומר: "ראש הלשכה שלי בלם את השיחה כי חשב שאין טעם להעיר אותי".

עוד חושף ירון אברהם במהדורה המרכזית של 'חדשות 12', שראש חטיבת המחקר דאז עמית סער לא היה על השיחה המדוברת וגילה עליה רק יום אחרי. גם רח"ט הפעלה, עוד גורם סופר רלוונטי, נעדר מהשיחה, הוא היה בחו"ל ולא זומן אליה. 

‏באופן די מעניין, הרמטכ"ל או מי מטעמו לא מבקש נוכחות של נציג בכיר כמותם על השיחה הכל כך מטלטלת הזאת, בטח לאור תוצאות הבוקר שיפציע. בדובר צה"ל מכחישים טענות שלכאורה הייתה דירקטיבה שלפיה ראש אמ"ן ביקש באופן כללי שאם הוא לא נמצא בשיחה עם הרמטכ"ל - אף אחד מטעמו גם לא. 

‏דובר צה"ל מסר בתגובה: "הדברים שמיוחסים לראש אמ"ן לא נאמרו על ידו".

עם זאת, הכתב המדווח מסכם ואומר על תגובת דובר צה"ל: "לצערי, זו לא אמת. חבל. עוד ידובר. המשך יבוא".

אהרן חליוה ראש אמ"ן 7 באוקטובר מחדל מתקפת חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד