ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זעם בימין

סערה בעקבות נאום האלוף יהודה פוקס: "שלום ולא להתראות"

בימין זעמו לאחר נאומו של אלוף פיקוד המרכז היוצא פוקס לפיהם "בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש". הוריהם של האחים יניב הי"ד: "תחת פיקודו נרצחו ילידנו בפיגוע טרור". בכיר ביו"ש: "התעקש לא לשמוע לעצות"

סערה בעקבות נאום האלוף יהודה פוקס: "שלום ולא להתראות"
האלוף יהודה פוקס צילום: דוד כהן, פלאש 90

סערה גדולה פרצה בימין ובמתיישבי יהודה ושומרון לאחר נאום הפרישה של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בו אמר: "בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ויצר הנקמה זרע פורען ופחד כנגד התושבים הפלסטינים". 

גורם בכיר בהנהגת יו"ש הגיב לדברים של האלוף היוצא פוקס: 'יהודה פוקס התנהל גם היום כמו פיל בחנות חרסינה. הוא התקשה תמיד בקריאת המפה בהתיישבות וגרם לנזקים קשים מאד. קצין ברמתו לא אמור לחולל בעיות, אלא לקדם פתרון.  בשנות תפקידו לפעמים היה נראה שהוא שש אלי קרב מול נוער שוליים בצורה דווקנית ולא מול מחבלים". 

"היה קשה לו להבחין בין פעולות בשוליים לבין התנהגות עם המיינסטרים. הוא התיימר להיות איש חינוך בלי להבין דבר בזה וגרם להתלקחות השטח. הוא התעקש לא לשמוע לעצות שקיבל מהנהגת ההתיישבות וחשב שהוא יותר חכם מכולם וגרם לנזקים גדולים", מסר. 

אסתי ושלום יניב הוריהם של הלל ויגל הי"ד אמרו בתגובה לדברי האלוף פוקס: "מצער אותנו מאוד שהאלוף פוקס שתחת פיקודו נרצחו ילדינו בפיגוע טרור רצחני, בוחר להשתלח במעשים שוליים שאינם מייצגים אפילו לא מיעוט מתושבי יו"ש. במקום לקחת אחריות על תקופה מהקשות שהיו ביו"ש תחת פיקודו ולדבר על הטרור שמרים ראש פעם אחר פעם בחר פוקס להתעלם מנושא זה. אין לנו אלא להצטער על דבריו של פוקס ולקוות לימים טובים יותר".

ח״כ צבי סוכות מסר: ״אלוף הקונספציה הולך הביתה. מי שתולה את הביטחון בחוזקה של הרשות הפלסטינית וחושב שהחשש מ82% תומכי חמאס הוא "זריעת פחד" מיותרת היה אחראי על ביטחון היהודים ביו"ש עד היום. ‏שלום ולא להתראות״.

השר עמיחי אליהו כתב בעקבות דברי האלוף פוקס: "מי שרואה את בני עמו כיעד לגיטימי לבימוי אויב, את המתיישבים, כפושעים, ואת הרשות הפלסטינית כפרטנר לגיטימי - איננו ראוי לפקד על חיילנו".

חברת הכנסת לימור סון הר מלך תקפה: "דבריו של האלוף פוקס בטקס פרישתו מצה"ל מדאיגים ומסוכנים. זהו נאום התהליכים של יאיר גולן על סטרואידים – ניתוק מוחלט מהמציאות בשטח והפניית אצבע מאשימה לכיוון הלא נכון".

יו״ר ועדת החוקה חה״כ שמחה רוטמן אמר: ״אפשר לדבר על 'להישיר מבט אל מול האמת'. ‏אפשר לדבר על כך ש"הפשיעה הלאומנית הרימה ראש". ‏אי אפשר להגיד את שני המשפטים האלה ביחד״.

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ אמר: "הפעולות שקידמו ראשי הרשויות בשטח בעבודה קשה נאלצו לא פעם להתגבר על פעולות של גורמים אחרים שהצעדים שלהם התסיסו והובילו לתוצאות הפוכות. לדאבוני, האלוף היוצא בחר בעת מלחמה להפנות זרקור לארועים אזוטריים ולא מייצגים. הדם שנשפך כאן בשלוש השנים היה של יהודים שזעקו והתריעו. כל מיקוד אחר עושה עוול למציאות, למתיישבים הגיבורים ולתדמית מדינת ישראל".

תנועת רגבים בתגובה לדברי האלוף פוקס: "אנחנו משתדלים לכבד אנשי צבא וביטחון, אך האלוף בדימוס פוקס שוגה באופן חמור מאוד בהבנת המציאות ודבריו המנותקים על הרש"פ מעידים כאלף עדים שאלוף פיקוד מרכז עדיין שרוי בקונספציה איומה. בדבריו נחשף למעשה, כי תפיסת הבטחון שלו נשענת על הרשות הפלסטינית; אותו גוף המממן, התומך והמייצר טרור מדי יום באופן גלוי כפי שעלה במחקר "שוטרים ביום, מחבלים בלילה" שפרסמנו לאחרונה".

יהודה פוקס הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד