ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תיעד בפלאפון

בנשק ובאגרופים: חייל יואשם בהתעללות בעצירים עזתים

מפקדים במתקן הכליאה ב"שדה תימן" הבחינו בסימני אלימות קשים וחבלות על גופם של עצורים מעזה, בשדה תימן, לאחר החזרתם למתקן הכליאה וערבו את מצ"ח שפתחה בחקירה | כל הפרטים

בנשק ובאגרופים: חייל יואשם בהתעללות בעצירים עזתים
אילוסטרציה צילום: Abir Soltan / Flash90

הפרקליטות הצבאית נערכת להגיש בימים הקרובים כתב אישום נגד לוחם מילואים, בגין התעללות בעצורים עזתים במהלך הובלתם ממתקן חקירות ביטחוני ל- "שדה תימן". כך מדווח הערב איתי בלומנטל ב'כאן 11'.

האירועים התגלו לפני כחודש, כאשר מפקדים במתקן הכליאה ב"שדה תימן" הבחינו בסימני אלימות קשים וחבלות על גופם של עצורים מעזה, בשדה תימן, לאחר החזרתם למתקן הכליאה וערבו את מצ"ח שפתחה בחקירה.

שלושה חיילים נעצרו, שניים מהם שוחררו לאחר כשבועיים, ואחד מהם, החשוד המרכזי, מצוי מתחילת החקירה במעצר, כבר מעל לחודש. החייל, הודה בחלק מאירועי האלימות שבהם הוא חשוד

בין היתר חוקרי מצ"ח שמו ידם על סרטונים שהחייל צילם בעצמו במכשיר הנייד שלו שבהם הוא נראה מכה עצורים בשעה שהם יושבים כפותים באוטובוס באמצעות אגרופיו, ובאמצעות נשקו, בחלקי גופם. 

במצ"ח רואים את האירועים בחומרה גם לאור טענות שנשמעים בשבועות האחרונים על תנאי הכליאה של עצורים מעזה במתקני כליאה בישראל.

החקירה מצויה בשלביה האחרונים. לאור הראיות הרבות שנאספו עד כה, מסתמן, כי עם סיומה של החקירה, הפרקליטות הצבאית תגיש נגד החשוד המרכזי כתב אישום.

דובר צה"ל מסר: "בעקבות דיווח מפקדים על חשד לפגיעה בעצורים, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת נגד החשוד ונוספים בחשד להתעללות בנסיבות מחמירות בעצורים שהיו באחריותם במהלך הובלתם למתקן הכליאה בשדה תימן. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו של החשוד מעת לעת לצורכי חקירה. היום הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, עד ליום חמישי, לאחר שנמצא כי הנאשם קשר עצמו לאירוע וכן למספר אירועים נוספים, ועל כן מתקיימות עילות מעצר המצדיקות את מעצרו".

כזכור, האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה לבג"ץ בדרישה לסגור את מתקן הכליאה שדה תימן בנגב, שם על פי הטענות מוחזקים עצורים בתנאים קשים. בעקבות העתירה המדינה החלה להוציא משם עצורים ומספר השוהים שם פחת משמעותית.

חייל מילואים התעללות בעצורים מלחמת חרבות ברזל כתב אישום אגרופים אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד