ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קואליציה במשבר

חוק הרבנים הוסר מסדר היום | חילופי מהלומות בין ש"ס לעוצמה יהודית

ראש הממשלה נתניהו אמור היה להיפגש עם בן גביר, אך זו בוטלה, לאחר שחוק הרבנים הוסר מסדר היום. חילופי מהלומות בין ש"ס לעוצמה יהודית: "מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל"

חוק הרבנים הוסר מסדר היום | חילופי מהלומות בין ש"ס לעוצמה יהודית
אריה דרעי ואיתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר בקואליציה התייחס הערב (שני) למשבר חוק הרבנים ואמר: "בן גביר מתנהל כמו ארגון פרוטקשן בדרום ובשיטות של סחיטה באיומים מנסה להשיג לעצמו כיסא בקבינט". 

הבכיר הזהיר כי "על הדרך הוא מביא להפלת ממשלת הימין ורושם על עצמו את החרפה הזו".

זמן קצר לאחר מכן, חוק הרבנים הוסר מסדר היום של מליאת הכנסת אחרי שלא הושג רוב לחוק בעקבות ההתנגדות של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בתוך כך, נתניהו ביטל את פגישתו עם בן גביר.

סיעת ש״ס פרסמה הודעה חריפה שבה נאמר: "ש״ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים. בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין.

סיעת ש״ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של ראה״מ נתניהו בחברי הקואליציה. 

לאור זאת, יו״ר סיעת ש״ס ח״כ ינון אזולאי הורה לחברי הכנסת לעזוב את המליאה מיידית. ש״ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה". לשון ההודעה.

יונתן זינדל, פלאש 90אריה דרעי עם נתניהו במליאהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממפלגת 'עוצמה יהודית' נמסר בתגובה: "מסתבר שאריה דרעי, מאוסלו ועד היום, נשאר דבק באידאולוגיית השמאל. דרעי העריץ מאז ומעולם את השמאל, מרבין, דרך פרס, ועד גנץ, והוא הגורם המרכזי שדוחף את ראש הממשלה לנקוט מדיניות מתפשרת. 

גם היום דרעי מתנגד לצירופו של השר בן גביר לקבינט המלחמה. זה לא מפתיע, משום שבעוד השר בן גביר דוחף להכרעה וכתישת האויב בכל החזיתות, דרעי דוגל בכניעה והתרפסות, ודוחף לעסקה מופקרת - בניגוד מוחלט לעמדת בוחרי ש"ס.

אנו לא נירתע מאיומיו של דרעי. נבחרנו כדי לממש מדיניות ימין, בפועל ולא בדיבורים. דרישתנו להיכנס לקבינט המלחמה, ולשנות את הקו בו מקונספציית הכניעה של דרעי לתפיסת הכרעה וניצחון - עומדת בעינה".

השר בן גביר מסר מוקדם יותר הערב: "המציאות האבסורדית, בה אנו מדשדשים בעזה, בגבול הצפון, כובלים את ידי צה״ל, מנהלים מו״מ עם תנאי פתיחה מופקרים, בדרך להסדר מדיני שכולו כניעה לטרור בכל החזיתות, כאשר רה״מ מתנהל כממשלה של איש אחד - מקבל לבדו את ההחלטות, וממדר את שותפיו הטבעיים לממשלה, כולל ישיבות קבינט המרוקנות מתוכן משמעותי, היא בלתי נסבלת. 

יונתן זינדל, פלאש 90נתניהו, יריב לוין אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה חייב להבין ש״ממשלת ימין״ איננה ביטוי ריק מתוכן, ויש משקל גם לעמדות חברי הממשלה.  לא באנו להיות מעודדים על הטריבונה. באנו להשפיע. לכן דרישתנו להיכנס לפורום ניהול המלחמה, המתנהל כעת כקבינט הקונספציה - עומדת בעינה".

כזכור, סיעת עוצמה יהודית טענה הערב כי ניהלה מגעים על חוק הרבנים שאמור לעלות היום במליאת הכנסת בקריאה ראשונה אך אלו לא הבשילו והסיעה תצביע נגד מה שאומר שלא יהיה רוב לקואליציה.

בשבוע שעבר אושר בוועדת חוקה חוק הרבנים בנוסח חדש ומרוכך ולפיו נקבע כי שר הדתות יוכל למנות מינויים במועצות הדתיות כל עוד זה יהיה מתקציב המשרד, כך שהרשויות לא ישתתפו במימון.

"בין עוצמה יהודית לליכוד התנהלו מגעים בימים האחרונים לעניין חוק הרבנים שעולה היום במליאה. כזכור, עוצמה יהודית התנתה את תמיכתה בחוק הרבנים בהצטרפותו של השר לביטחון לאומי לקבינט המצומצם", נמסר.

יונתן זינדל, פלאש 90אריה דרעי בכנסתצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוצמה יהודית הוסיפו: "המגעים לא הבשילו, ובעוצמה יהודית הודיעו אמש ללשכת ראש הממשלה שיצביעו נגד החוק. בתגובה, הליכוד ודרעי סיכמו עם חברי הכנסת מרע"מ וחד"ש תע"ל שיעדרו מההצבעה".

"הדיל בין הליכוד ודרעי לתומכי טרור, רק בשביל לא להכניס את בן גביר לקבינט המצומצם, הוא חרפה. אנו קוראים לחברי הליכוד הימניים לא לתת יד לדיל", אמרו בעוצמה.

עוצמה יהודית איתמר בן גביר אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד