ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
'התינוק של הבית'

בן 22 ישמש כחבר הפרלמנט הבריטי הצעיר ביותר

סם קרלינג מעיירה כפרית בצפון-מזרח אנגליה גבר על חבר פרלמנט שמרני וותיק ב-39 קולות. "אני רוצה שנתרחק מהיחס המוזר הזה כלפי גילם של אנשים צעירים", אמר

בן 22 ישמש כחבר הפרלמנט הבריטי הצעיר ביותר
סם קרלינג צילום: קמפיין הבחירות של סם קרלינג

סם קרלינג, צעיר בן 22 שנבחר כחבר פרלמנט מטעם מפלגת הלייבור שזכתה בשלטון בבריטניה, צפוי להיות "התינוק של הבית" - תואר לא רשמי שניתן לחבר הצעיר ביותר בבית הנבחרים הבריטי - לאחר שניצח על חודן של כמה עשרות קולות בצפון-מערב קיימברידג'שייר.

קרלינג, סטודנט בוגר אוני' קיימברידג' גבר על חבר הפרלמנט הוותיק שיילש ורה, מהמפלגה השמרנית, ב-39 קולות בסך הכל. הוא הגדיר את ניצחונו "רעידת אדמה פוליטית", ואמר שהוא מקווה שצעירים נוספים יעמדו בתפקידים ציבוריים. "הם יראו את עצמם מיוצגים, גם בפרלמנט וגם במועצות מקומיות. זה יעזור להתמודד עם האדישות", אמר.

ה"תינוק של הבית" הקודם היה בוגר אוני' אוקספורד וחבר הפרלמנט מטעם הלייבור, קייר מאתר, שזכה בבחירות ביניים של מחוז הבחירה סלבי ואיינסטי שבאזור יורקשייר ב-2023, בעקבות התפטרות חבר פרלמנט.

קרלינג, שכבר הספיק לשמש בתפקיד חבר מועצה בקיימברידג', אמר כי מצביעים רבים הופתעו לגלות שהוא רץ לתפקיד, אך הם התייחסו לכך מאוד בחיוב. עם זאת הוא שואף שהגיל לא ישמש נושא בכל הנוגע לתפקידים ציבוריים. "אני רוצה שנתרחק מהיחס המוזר הזה כלפי גילם של אנשים צעירים יותר. מבחינתי אנחנו בדיוק כמו כל אחד אחר. אני רק רוצה להמשיך בעבודה", אמר קרלינג.

קרלינג שגדל בעיירה כפרית בצפון מזרח אנגליה, אותה תיאר כ"אזור מקופח מאוד", רק לאחרונה התחיל להתעניין בפוליטיקה. לדבריו, הוא ראה קשר בין הידרדרות חברתית וכלכלית לבין "החלטות שהתקבלו בווסטמינסטר", והחליט להתקדם לשם. "ראיתי שהרבה דברים מחמירים סביבי. דאגתי מכך שחנויות נסגרות ברחובות ראשיים שבעבר היו מרכז משגשג וכיום הם בעצם שממה", אמר.

על מחוז הבחירה שלו, שבסיסו בעיר פיטרבורו, הוא אמר שלממשלת הלייבור החדשה יש "שורה שלמה של נושאים להתמודד איתם - זה מיקרוקוסמוס של המדינה". הוא רוצה שהמפלגה שלו "תתמודד" עם המחסור ברופאי שיניים ובצוותים רפואיים אחרים של שירות הבריאות הלאומי "שעמוסים יתר על המידה". בנוסף הוא דורש לתקן את התחבורה באזורים הכפריים.

קרלינג אמר שזה יהיה "מעניין לראות" איך הדור שלו יתייחס לעידן החדש של הממשלה הבריטית אחרי 14 שנות שלטון של השמרנים. "אני סבור שאנחנו יכולים לעשות שינויים משמעותיים ולהציע אלטרנטיבה טובה יותר", אמר על הלייבור שאותה הוא מייצג, והוסיף כי הוא מקווה לראות "יותר צעירים בפוליטיקה".

בריטניה קיימברידג'שייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד