ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מהצבא למחאה?

האלוף הפורש במתקפה: "זו איננה יהדות בעיניי, זו אינה דרכה של תורה"

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס פושט את המדים ומטביע את חותמו בנאום חוצב להבות נגד המתיישבים שעל גזרתם פיקד: "בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ויצר הנקמה זרע פורען ופחד כנגד התושבים הפלסטינים"

האלוף הפורש במתקפה: "זו איננה יהדות בעיניי, זו אינה דרכה של תורה"
האלוף יהודה פוקס צילום: פלאש 90

אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס נשא הערב (שני) נאום מעורר סערה בטקס פרישתו, בו תקף בחריפות את מעשי האלימות של השוליים הקיצונים בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון נגד פלסטינים.

"לצערי הרב בחודשים האחרונים הפשיעה הלאומנית הרימה ראש ובחסות המלחמה ויצר הנקמה זרעה פורען ופחד כנגד התושבים הפלסטינים", אמר פוקס. "לצערי ההנהגה המקומית מורתעת, ולא מוצאת את הכוחות לצאת בגלוי נגד זה. השותקים נוכח הפשעים מכניסים בכך את הביקורת כלפי כולם. זו איננה יהדות בעיניי. זו אינה דרכה של תורה. זה אימוץ דרכי האויב והליכה בחוקותיו".

פוקס אף הביע עמדה מדינית מפורשת וקרא למעשה לחיזוק הרשות הפלסטינית: "יכולתו של פיקוד המרכז לעמוד במשימותיו תלויה גם בקיומה של רשות פלסטינית מתפקדת וחזקה, בעלת מנגנוני ביטחון אפקטיביים השומרים על החוק והסדר. ערעור יזום של המציאות הביטחונית בזירה זו, מסכן את ביטחונה של מדינת ישראל", טען האלוף הפורש. 

"עשיתי כל שביכולתי להגן על תושבי האזור", טען פוקס. "התייחסתי בכובד ראש לכל אבן. כל אחד ואחת שנפל - צרב אותי, לא תמיד הצלחתי, לעיתים נכשלתי. אשא איתי את מחיר הדמים לעד. מ-7 באוקטובר האתגרים הפכו מורכבים יותר. אני עומד על דבריי - רובם המוחלט של תושבי האזור הם אזרחים שומרי חוק ערכיים שראויים לכל הערכה, ועושים זאת לצד איומי טרור שמרחפים מעליהם כל העת. ראינו זאת בהתנדבות, במסירות, בלחימה הארוכה ובמחירים כבדים עד מאוד בכל מקום ומקום".

הוא התייחס לביקורת על הרמטכ"ל הרצי הלוי: "אני בוש ונכלם כמפקד אבל קודם כל כאזרח מההתקפות הפרועות שאתה חווה. זו שיטה שיש מי שאימץ אותה גם כאן - דברים איומים נאמרים, ואז מגיעה התנצלות רפה או חיזוק וחיבוק, עד להתקפה הפרועה וחסרת האחריות הבאה".

עוד אמר פוקס בנאומו: "את ההתרגשות היום עוטפים רגשות כישלון ובושה, שלא עמדנו במשימת חיינו ולא מילאנו את חלקנו. כמפקד אוגדת עזה בעברי, אני נושא עימי צער וכאב עמוק. רגשות אלה ילוו אותי כל חיי".

יהודה פוקס יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד