ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
דיווח מדאיג

הצילום חשף: האיראנים מרחיבים את ייצור הטילים הבליסטיים

בתחילת השנה צצו יותר מ-30 בניינים חדשים סמוך לטהראן שם יש בסיס טילים. בכירים איראנים הודו כי עבודות ההרחבה נועדו להגביר את ייצור הטילים והמל"טים

הצילום חשף: האיראנים מרחיבים את ייצור הטילים הבליסטיים
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

צילומי לוויין מגלים כי איראן מרחיבה את ייצור הטילים הבליסטיים במתקנים מיוחדים. שני חוקרים אמריקאים העריכו כי המתקנים מיועדים להגביר את ייצור הטילים, הערכה שאושרה על ידי שלושה בכירים איראנים, כך דיווחה רויטרס.

הרחבת המתקנים הגיעה בעקבות עסקת טילים שנחתמה באוקטובר 2022, אז הסכימה איראן לספק טילים לרוסיה, טהראן גם מספקת טילים למורדים החות'ים בתימן ולחיזבאללה, כך לפי גורמים אמריקאים.

תמונות שצולמו על ידי חברת הלוויין המסחרית Planet Labs של בסיס צבאי במרץ וממתחם ייצור הטילים באפריל, מציגות יותר מ-30 מבנים חדשים בשני האתרים, שניהם ממוקמים ליד טהראן.

התמונות, שנבדקו על ידי רויטרס, מראות שרבים מהמבנים מוקפים תילי עפר גדולות. עבודות עפר כאלה קשורות לייצור טילים ונועדו לעצור פיצוץ מחומרים דליקים במבנים סמוכים. מניתוח התמונות עולה כי עבודות ההרחבה בחוג'יר החלו באוגוסט אשתקד ובמודארס הן החלו באוקטובר.

ארסנל הטילים של איראן הוא כבר כעת הגדול ביותר במזרח התיכון, וכולל יותר מ-3,000 טילים, בהם דגמים שנועדו לשאת ראשי נפץ קונבנציונליים וראשי נפץ גרעיניים. שלושה גורמים איראנים רשמיים, אישרו לרויטרס שבבסיסים מודארס וחוג'יר נעשות עבודות הרחבה לצורך הגברת הייצור של טילים בליסטיים קונבנציונליים.

בכיר איראני אמר לרויטרס שחלק מהבניינים החדשים יאפשרו גם הכפלה של ייצור המל"טים. המל"טים יסופקו לחות'ים וטילים יסופקו לחיזבאללה.

איראן מלחמת חרברות ברזל חיזבאללה המורדים החות'ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד