ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כל הפרטים

ועדת חו"ב קיימה דיון נוסף על חוק הגיוס בהשתתפות סגן הרמטכ"ל

ועדת החוץ והביטחון קיימה דיון חסוי על הצעת חוק שירות ביטחון – שילוב תלמידי ישיבות, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל. אדלשטיין: "מודה לכל אחד שיושב פה על התרומה שלו לעבודת הוועדה בכלל ולחוק הגיוס בפרט"

ועדת חו"ב קיימה דיון נוסף על חוק הגיוס בהשתתפות סגן הרמטכ"ל
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום (שני) דיון חסוי בהצעת חוק שירות הביטחון – שילוב תלמידי ישיבות, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל, האלוף אמיר ברעם.

יו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "אני מודה לכל אחד שיושב פה על התרומה שלו לעבודת הוועדה בכלל ולחוק הגיוס בפרט. אני מבקש מכם: לכו לראשי המפלגות שלכם ותבהירו להם את גודל השעה. אין לנו זמן לשחק בפוליטיקה עכשיו".

הדיון כאמור היה חסוי ולהלן נקודות שעלו בדיון וניתנות לפרסום:

בפתיחת הדיון סקר סגן הרמטכ"ל את מגוון האיומים המונחים לפתחו של צה"ל בעת הזו, לרבות האיומים העתידיים אליהם יש להיערך, ואת המשמעויות בהיבט בניין הכוח. לדבריו, לצד הצורך בחימושים ובפיתוח טכנולוגיות, יש צורך מיידי בגיוס מסה אנושית ואיכותית גדולה הרבה יותר מהמצב הקיים, הן לצורך משימות התקפה והן לצורך משימות הגנה.

סגן הרמטכ"ל עמד על חשיבות הטיפול הדיפרנציאלי בכל האוכלוסיות המרכיבות את צה"ל (סדיר, מילואים, קבע ואזרחים עובדי צה"ל) תוך הבנת הצרכים הייחודיים של כל אוכלוסייה כזו. 

כמו כן, סגן הרמטכ"ל תיאר את הצורך המבצעי ביחס לסד"כ חיילי החובה בצה"ל הנגזר מהתגברות האיומים, לצד הצורך במתן מענה להיקפי הפצועים וההרוגים. בתוך כך, סגן הרמטכ"ל עמד על חשיבות התאמת משך שירות החובה, בין היתר באמצעות הרחבת מתאר הגיוס, כך שיאפשר גם צמצום בסד"כ המילואים והפחתת הנטל על אוכלוסייה זו.

בהתייחס לסוגיית גיוס החרדים, סגן הרמטכ"ל עמד על המחויבות של צה״ל למימוש הנחיית הדרג המדיני והנחיית בית המשפט, והציג את הצעדים שצה"ל מבצע ועתיד לבצע במסגרת גיוס אוכלוסייה זו, במסגרתם הקפדה על שמירת אורח החיים החרדי בראייה ארוכת טווח לרבות הוצאת צווי גיוס.

סגן הרמטכ"ל הדגיש את עמדת צה"ל הברורה - גיוס לצה"ל מכל חלקי החברה הישראלית. בתוך כך, התייחס להתאמות הארגוניות והלוגיסטיות המאלצות מתווה גיוס מדורג ועולה, המתבצעות בימים אלה במסגרות ההכשרה ובתחום התשתיות. תוכנית אופן הגיוס תוצג בימים הקרובים לשר הביטחון, ולאחר שתאושר היא תמומש בהתאם לצרכי צה״ל, החוק והנחיית הדרג המדיני.

 
מלחמת חרבות ברזל יולי אדלשטייין גיוס חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד