ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"בעיות תיאום"

כנס יהודי-מוסלמי בוטל בשל לחץ אנטי-ישראלי

כנס יהודי-מוסלמי שתוכנן להתקיים בקזבלנקה נדחה ללא מועד חדש, בגלל לחץ אנטי-ישראלי ברחוב המרוקאי. "המלחמה בארץ נמשכת וגורמי הממשל כאן החליטו שזה לא זמן המתאים לאירוע יהודי-מוסלמי"

כנס יהודי-מוסלמי בוטל בשל לחץ אנטי-ישראלי
יהודים במרוקו צילום: באדיבות המצלם

בסוף חודש מאי אמור היה להתקיים בקזבלנקה, מרוקו, כנס יהודי-מוסלמי גדול. הכנס אורגן על ידי ארגון שנקרא "מישרים", ומטרתו "אהבה, דו-קיום ואחווה מרוקאית". בכנס היו אמורים להשתתף בכירים בממשל ובפרלמנט המרוקאי, לצד ראשי ארגונים יהודיים במרוקו וגם בישראל. האירוע היה בברכתו של המלך. הכנס אמור היה להיערך במשך שלושה ימים, בין התאריכים 24-22 במאי.

על פי הדיווח של שלום ירושלמי בזמן ישראל, זמן קצר לפני האירוע, קיבלו המוזמנים הודעה כי הכנס נדחה ל-24 ביוני בגלל "בעיות תיאום". בשבוע שעבר כבר התבקשו המוזמנים שלא להגיע לקזבלנקה, ונמסר להם כי הכנס נדחה עד להודעה חדשה.

מעורבים בכנס טוענים כי הלחץ האנטי-ישראלי ברחוב המרוקאי הכריע את הכף ושכנע את המארגנים לבטל את האירוע, למרות היחסים הטובים בין המלך ובין הממשלה בישראל.

על פי הדיווח, יו"ר הפרלמנט המרוקאי אלנעם מיארה אמור היה להשתתף בכנס והוא אף התכוון להזמין לאירוע את ידידו, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. אוחנה לא קיבל בסוף הזמנה כזו.

 

מרוקו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד