ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תפרוש מהסיעה

חברת הפרלמנט מצרפת: "לא אשב עם השמאל הקיצוני"

נציגת הצרפתים בישראל, הצהירה כי לא תסכים להיות בקואליציה עם מפלגת "צרפת הבלתי כנועה" של ז'אן לוק מלנשון, ותפרוש מסיעתו של מקרון אם זה יקרה

חברת הפרלמנט מצרפת: "לא אשב עם השמאל הקיצוני"
הנשיא הרצוג בצרפת צילום: קובי גדעון, לע"מ

חברת הפרלמנט הצרפתי, קרולין ידאן, שנבחרה לאסיפה הלאומית בתור נציגה של צרפתים שאינם גרים בצרפת, בין היתר בישראל, הודיעה בריאיון לכאן רשת ב: "לא תהיה קואליציה עם מפלגת "צרפת הבלתי כנועה" של ז'אן לוק מלנשון מהשמאל הקיצוני, זה קו אדום מבחינתי. אם זה יקרה אפרוש מהסיעה שלי".

ידאן שרצה במסגרת מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון, ביקשה להרגיע את הצרפתים הישראלים: "המאבק שלי כבר 40 שנה, ובעיקר בשנתיים האחרונות שבהן אני מכהנת כחברת פרלמנט, הוא נגד האנטישמיות ומגד מפלגת "צרפת הבלתי כנועה". תמיד אמרתי את הדברים באופן בהיר, חד וחלק. אני בתהליך משפטי כעת נגד חברי השמאל הקיצוני, אמריק קארון ורימה חסן, לא אתן לשום דבר כזה לעבור".

היא הוסיפה: "לעולם, אני חוזרת ואומרת, לעולם, לא אשכח ואזנח את הערכים שלי, אלה שאני מגינה עליהם עוד מאז שהייתי צעירה. אני נשבעת שהמאבק נגד אנטישמיות הוא בעדיפות מספר אחת".

לדברי ידאן היא מתכוונת לקדם הצעה נגד נגד אמירות של שנראה שנמצאות בספרי הלימוד הפלסטיניים, "אני רוצה גם שיקבעו בחוק הצרפתי שקריאות להשמדת ישראל יכללו בהגדרה של אנטישמיות. ואני רוצה לקדם חוק דומה לחוק שהתקבל בגרמניה, שקושר בין קבלת האזרחות להכרה במדינת ישראל".

צרפת עזה מלחמת חרבות ברזל עמנואל מקרון קרולין ידאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד