ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"אעמוד בהבטחה"

לפיד: "אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, נתניהו יקבל ממני רשת בטחון"

לפיד בישיבת הסיעה: "זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל ממני רשת בטחון"

לפיד: "אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, נתניהו יקבל ממני רשת בטחון"
לפיד בפתח ישיבת סיעתו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התחייב בצהריים (שני) להעניק רשת ביטחון לממשלת נתניהו אם בן גביר וסמוטריץ' יחליטו לפרוש ממנה בגלל עסקת חטופים.

לפיד אמר: "יש עסקת חטופים על השולחן. זה לא נכון שנתניהו צריך לבחור בין עסקת החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. הבטחתי לו רשת בטחון, ואני אעמוד בהבטחה הזו.

זה לא נכון שהוא צריך לבחור בין חיי החטופים להמשך הכהונה שלו כראש ממשלה. שיעשה את העסקה. אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו, הוא יקבל רשת בטחון".

לפיד הוסיף: "זו לא אמירה קלה, וזו לא החלטה קלה. נתניהו הוא ראש ממשלה גרוע, כושל, והוא אשם באסון השבעה באוקטובר, אבל הדבר הכי חשוב הוא להחזיר את החטופים הביתה.

ההודעה שנתניהו הוציא אתמול היתה הרסנית ומזיקה ובעיקר מיותרת. בשביל מה זה טוב? למה אתה מוציא הודעות כאלה ברגע כל כך רגיש וקריטי במשא ומתן? למה אתה פועל בניגוד מוחלט לכל מה שחושבים אנשי המקצוע שאתה מינית כדי לנהל את המשא ומתן?". 

לדבריו, "זו ההזדמנות האחרונה של נתניהו, של הממשלה שלו, לעשות תיקון. אנחנו לא נחלים אם העסקה הזו לא תקרה. החברה הישראלית לא תחלים. הפצעים שלה לא יחלימו. התאריך יישאר תקוע על השבעה באוקטובר.

אני ראש האופוזיציה, אני רוצה בחירות, העם רוצה בחירות, הממשלה האיומה הזו גורמת רק נזקים לעם ישראל, אבל יש משהו הרבה יותר חשוב מזה. החטופים צריכים לחזור הביתה. זה פשוט יותר חשוב.

לעסקת החטופים יש רוב גדול בעם, יש לה רוב גדול פה בכנסת, היא צריכה לקרות. אנחנו חוזרים ומציעים לנתניהו רשת בטחון פוליטית לעשות את העסקה - עכשיו".

יאיר לפיד עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד