ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

איך מטפלים בנשירת שיער אצל כלבים?

ההחלטה לאמץ כלב אינה מחייבת אתכם במגורים בבית עם פרווה בכל פינה. גם כאשר מדובר בזן של כלב עם נשירת שיער טבעית מוגברת, יש מה לעשות בשביל לצמצם את הבעיה

איך מטפלים בנשירת שיער אצל כלבים?
כלב צילום: pixabay

נשירה של שיער היא תופעה מוכרת אצל כלבים, יש גזעים של כלבים שידועים בנשירה מוגברת בעוד אחרים אינם מנשירים פרווה כמעט בכלל. כבעלי כלבים חשוב שתדעו להבדיל בין נשירה עונתית טבעית לבין נשירה מוגברת שמעידה על בעיה רפואית או חוסר תזונתי. ההחלטה לאמץ כלב אינה מחייבת אתכם במגורים בבית עם פרווה בכל פינה. גם כאשר מדובר בזן של כלב עם נשירת שיער טבעית מוגברת, יש מה לעשות בשביל לצמצם את הבעיה.

מה גורם לנשירה אצל כלבים?

באופן טבעי יש הבדל בין הפרווה העבה והסמיכה של עונת החורף לבין הפרווה הקלילה של עונת הקיץ. אם הכלב שלכם מרבה לשהות בחוץ ואתם מתגוררים באזור שידוע בהבדלים ניכרים בין טמפרטורת הקיץ לבין טמפרטורות החורף - צפויה נשירת שיער משמעותית בתקופת חילופי עונות. הקפידו לספר את הכלב מיד כאשר מתחילה הנשירה העונתית ותחסכו לעצמכם ולכלב עגמת נפש. לתיאום של תספורת לכלב עד הבית היכנסו לאתר של קלין דוג עוד היום. נשירת שיער מוגברת אצל כלבים עשויה להופיע גם במצבים הבאים:

  1. חסרים תזונתיים - תזונה לא איכותית או לא מתאימה לגזע עלולה להשפיע על המראה של הפרווה עם דגש על נשירה. אם שמתם לב שהפרווה של הכלב הפכה חסרת ברק ודלילה במקביל לשינוי תזונתי - כדאי לבחון את הרכיבים עם דגש על אחוזי חלבון ותוספת של ויטמינים ומינרלים.
  2. מחלות - מצב בריאותי לא תקין מתבטא לעתים בנשירה, כדאי לגשת אל וטרינר ולשלול בעיית תפקוד לקוי של בלוטת התריס.
  3. טפילים - פרעושים וקרציות עלולים לגרום לנשירת שיער, יש להקפיד על טיפול קבוע בטפילים תוך שימוש בתכשירים שמתאימים לכלב.
  4. לחץ נפשי - ממש כמו אצל בני אדם גם אצל כלבים לחץ נפשי עלול לגרם לנשירה. בעיית נשירה נפוצה בקרב כלבים שסובלים מחרדות.

איך מטפלים נכון בבעיית נשירה אצל כלבים?

טיפול נכון בנשירת שיער מתחיל באבחון מדויק של הגורם לבעיה. בהתאם לצורך נתייעץ עם וטרינר, נשנה את התזונה ונטפח את הפרווה. הברשה של הפרווה בתדירות גבוהה יותר מצמצמת את כמות הפרווה שמתפזרת בבית. לקראת עונת הקיץ כדאי לבקר עם הכלב במספרה במטרה להסיר את הפרווה המיותרת ולאפשר לכלב להתמודד טוב יותר עם מזג האוויר החם. נצלו את הביקור במספרת לקבלת המלצה על שמפו מתאים או שמן ייעודי לשיקום הפרווה.

איך בוחרים נכון מספרה לכלב?

לא בטוחים איפה יש מספרה לכלבים? רוצים לדעת כמה עולה לספר כלב בבית? כיום כאשר ניתן להזמין ספר כלבים עד הבית אין כל סיבה שנבזבז זמן בהגעה אל המספרה יחד עם הכלב. הסביבה הביתית המוכרת מאפשרת לכלב להיות רגוע יותר. במטרה להעניק לכלב את הטיפול הטוב ביותר נקפיד לבחור באנשי מקצוע מנוסים ואדיבים. בהתאם לצורך כדאי להשלים את התספורת עם ניקוי אוזניים, ניקוי ציפורניים וטיפול נגד טפילים. מחירים של תספורות לכלבים נקבעים על פי סוג התספורת, גודל הכלב וצורך בטיפולים נוספים. שירות תספורת לכלב עד הבית חוסך לכם זמן וכסף, צרו קשר עם קלין דוג לתיאום הגעה.

קלין דוג נשירת שיער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד