ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הגיעה להסדר

346 בני אדם נהרגו: חברת בואינג תורשע בפרשת ההתרסקויות

הסדר הטיעון שזקוק לאישור שופט יהפוך את יצרנית המטוסים האמריקאית לעבריינית מורשעת. על החברה יוטל קנס של 243.6 מיליון דולר

346 בני אדם נהרגו: חברת בואינג תורשע בפרשת ההתרסקויות
אילוסטרציה צילום: יחצ

יצרנית המטוסים האמריקאית 'בואינג' תודה ותורשע בעבירה של קשירת קשר להוליך שולל את הרגולטורים, לאחר שהסכימה לתנאי הסדר הטיעון עם משרד המשפטים האמריקאי בפרשת התרסקות שניים ממטוסיה באינדונזיה ובאתיופיה. 

כזכור, בשנים 2018 ו-2019 התרסקו שני מטוסי החברה מדגם 737 מקס, בתוך חמישה חודשים בלבד ובהתרסקויות הקטלניות נהרגו 346 בני אדם. מיד לאחר מכן קורקעו בכל העולם המטוסים מהדגמים שהיו מעורבים בתאונות. החברה פיצתה את משפחות ההרוגים בסכום כולל של 2.5 מיליארד דולר. 

לפני תנאי הסדר הטיעון, החברה תודה כי העבירה מידע שגוי ביודעין למנהל התעופה הפדרליו ובשלוש השנים הבאות היא תשקיע 455 מיליון דולר לחיזוק הליכי הבטיחות והציות שלה. משרד המשפטים ימנה מפקח חיצוני, שיגיש לבית המשפט דו"חות שנתיים על התקדמות החברה. 

לפי הדיווח ברויטרס, הסדר הטיעון זקוק לאישור שופט ויהפוך את יצרנית המטוסים האמריקאית לעבריינית מורשעת. על החברה יוטל קנס של 243.6 מיליון דולר.

בחודש מאי, קבע משרד המשפטיים האמריקאים כי בואינג הפרה את תנאי ההסדר משנת 2021 שהגן עליה מתביעות פליליות. 

המשבר בחברה הגיע לשיא חדש בתקרית שבה נפתחה דלת באמצע טיסה של אלסקה איירליינס, שהדגישה שוב את כשלי הבטיחות בחברה והובילה להתפטרותו של המנכ"ל דייב קלהון.

בואינג ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד