ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בניגוד לרצון סינוואר

המחלוקת בארגון וההרס בעזה: זה מה שגרם לחמאס לרכך את הדרישות

ההרס העצום בעזה סייע ככל הנראה לגרום לחמאס לרכך את דרישות הארגון להפסקת האש. בהודעות שנחשפו תוארו האבדות הכבדות שספג חמאס בשדה הקרב ואת התנאים הקשים בשטח שנפגע בעקבות המלחמה

המחלוקת בארגון וההרס בעזה: זה מה שגרם לחמאס לרכך את הדרישות
הרס בנוסיראת צילום: Khaled Ali/Flash90

גורמים רשמיים במזרח התיכון ובארה"ב מאמינים שרמת ההרס ברצועת עזה שנגרמה כתוצאה מההתקפות הישראליות במהלך 9 החודשים, סייעה ככל הנראה לגרום לחמאס לרכך את דרישותיו להסכם הפסקת אש.

נראה כי בחמאס הפסיקו לדרוש שישראל תבטיח לסיים את המלחמה כחלק מכל הסכם הפסקת אש. השינוי הפתאומי העלה תקוות חדשות להתקדמות במשא ומתן בתיווך בינלאומי.

ראש הממשלה נתניהו אמר אתמל כי לחץ צבאי כולל המתקפה הנמשכת של ישראל בעיר רפיח בדרום עזה "הוא מה שהוביל את חמאס להיכנס למשא ומתן".

סוכנות הידיעות AP, מדווחת כי בהודעות שנשלחו על ידי כמה בכירי חמאס בעזה, להנהגה הפוליטית הגולה של הארגון, ביקשו העזתים לקבל את הצעת הפסקת האש שהציג נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

בהודעות תוארו האבדות הכבדות שספג חמאס בשדה הקרב ואת התנאים הקשים בשטח שנפגע במלחמה. אותו גורם דיבר בעילום שם כדי לשתף את תוכן התקשורת הפנימית של ארגון הטרור.

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי לא ידוע אם הלחץ הפנימי הזה היה גורם לגמישות של חמאס. אבל ההודעות מצביעות על מחלוקות בתוך הארגון ועל נכונות בקרב בכירים בחמאס להגיע להסכם במהירות, גם אם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, לא ממהר. סינוואר מסתתר מאז פרוץ המלחמה באוקטובר האחרון במנהרה עמוקה מתחת לאדמה.

אדם שמכיר את המודיעין המערבי ודיבר בעילום שם, אמר ל-AP שהנהגת הארגון מבינה שכוחותיה ספגו אבדות כבדות וזה עזר לחמאס להתקרב לעסקת הפסקת אש.

שני גורמים אמריקניים אמרו ל-AP כי ארה"ב מודעת למחלוקות הפנימיות בתוך חמאס וכי מחלוקות אלה, ההרס ברצועה או הלחץ מצד המתווכות מצרים וקטאר, עשויים להסביר את הריכוך בדרישות של ארגון הטרור.

הבכיר במזרח התיכון שיתף פרטים משתי הודעות פנימיות של חמאס, שנכתבו שתיהן על ידי בכירים בתוך עזה להנהגה בקטאר, ממהתקשורת עולה כי המלחמה גבתה מחיר ממחבלי חמאס, גורמים בכירים לוחצים על זרוע הפוליטית של הארגון בחו"ל לקבל את העסקה למרות חוסר רצונו של סינוואר.

דובר חמאס ג'יהאד טאהא טען כי "עמדת התנועה היא מאוחדת ומתגבשת דרך המסגרת הארגונית של ההנהגה" ודחה את הדיווחים על חילוקי דעות.

ההודעות מרמזות כי סינוואר אינו מודע במלואו למחיר המלחמה, או שאינו משקף אותן לאלה שמנהלים את המו"מ מחוץ לעזה.

 

חמאס מלחמת חרבות ברזל הפסקת אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד