י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כסף גדול

זו יצרנית הרכב שתידרש לשלם 146 מיליון דולר

מכוניות מסוימות של ג'נרל מוטורס פלטו פחמן חד חמצני, גז רעיל ומסוכן, בשיעור של 10% מעל הנתונים אותם החברה הציגה

זו יצרנית הרכב שתידרש לשלם 146 מיליון דולר
דגמים מסוימים מתוצרת GM שיוצרו בין 2018-2012 פולטים יותר מזהמים מהצהרות היצרן. הקנס משמעותי ועשוי להיות רק השלב הראשון צילום: קאדילק

ג'נרל מוטורס האמריקאית, החברה האם של שברולט, GMC ומותגים נוספים תשלום סכום עתק של 146 מיליון דולר לממשל האמריקאי, כך מדווחים אמצעי תקשורת בארצות הברית. לפי הפרסומים, הסיבה לכך היא שכמעט שש מיליון מכוניות ישנות של היצרנית לא עומדות בתקנות איכות הסביבה.

לפי הצהרתו הרשמית של ארגון הבטיחות בדרכים האמריקאי, ה- NHTSA, דגמים מסוימים של ג'נרל מוטורס אשר יוצרו בין 2012 ל- 2018 לא עומדות בדרישות הממשל האמריקאי בנושא זיהום אוויר וצריכת דלק. 

כך, לפי נתונים שפרסם ה-EPA, הסוכנות האמריקאית להגנה על הסביבה, לפי מדידות שביצע הארגון מכוניות מסוימות של ג'נרל מוטורס פלטו פחמן חד חמצני, גז רעיל ומסוכן, בשיעור של 10% מעל הנתונים שג'נרל מוטורס הציגה. וכאן יש עוד בעיה: ג'נרל מוטורס לא יכולה לתקן את הרכבים האלה. כלומר: "זה מה יש!".

לפי הפרסומים בארצות הברית, רוב הרכבים שנתפסו כשהם מזהמים יותר מההצהרות של ג'נרל מוטורס הם טנדרים ורכבי כביש שטח. לפי הפרסומים בארצות הברית, ייתכן שהעסק לא יסתיים רק בקנס של 146 מיליון דולר: ג'נרל מוטורס עשויה לאבד בגלל הפרשה הזאת את זכותה לזיכויי מס, מה שיעלה את הנזקים לסכומים הרבה יותר גדולים.

תעשיית הרכב בשנים האחרונות נחשפת פעם אחרי פעם על ידי רשויות במדינות רבות עם "אי דיוקים" לגבי רמות הפליטה של המכוניות אותן היא מייצרת. האירוע המשמעותי ביותר היה כמובן פרשת דיזלגייט בה קונצרן פולקסווגן על מותגיו הרבים נחשף, חויב להוריד מהכביש מיליוני מכוניות דיזל ושילם קנסות בסך של עשרות מיליארדי דולרים. אירוע עולמי שתרם רבות לניסיון לעבור במהירות רבה (יש יאמרו רבה מדי) להנעה חשמלית. 

ג'נרל מוטורס ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}