ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אפליה אנטישמית

בעלת דירה באנגליה ביטלה את ההזמנה הישראלית: "תמצאי אחרת"

בעלת הדירה כתבה לה: "לא הבנתי בתחילה שאת מגיעה מישראל. אני לא יכולה להגיב בסלחנות על המלחמה שאתם מנהלים"

בעלת דירה באנגליה ביטלה את ההזמנה הישראלית: "תמצאי אחרת"
דירת נופש צילום: פיקסביי

ישראלית שהזמינה מבעוד מועד יחידת נופש להשכרה באוקספורד, אנגליה, נדהמה לגלות שהזמנתה בוטלה ברגע האחרון. הסיבה: בעלת הדירה לא מוכנה לקבל ישראלים. 

הישראלית, ד"ר דריה מעוז הזמינה את יחידת הנופש באמצעות אתר Airbnb המתווך בין אנשים המעוניינים לשכור יחידות נופש ומגורים לטווח קצר לבין בעלי היחידות.

ההודעה שקיבלה מבעלת הדירה הייתה מקוממת במיוחד: "שלום, אני מצטערת, לא הבנתי בתחילה שאת מגיעה מישראל, אנא תמצאי לך אלטרנטיבה אחרת".

מעוז השיבה לה: "אני לא מאמינה שאת כותבת לי את הדברים האלו. זה מאוד מעליב וגם לא חוקי לעשות זאת". בעלת הדירה השיבה: "אני מצטערת, אבל אני לא יכולה להגיב בסלחנות על המלחמה שאתם מנהלים. זה נגד הערכים שלי. אני מוסלמית ואני לא יכולה להרשות את זה".

מעוז אמרה אתמול ל-ynet: "אני מודה שהייתי בשוק. מי היה מאמין שאקבל כזו הודעה על ביטול ההזמנה שלנו, רגע לפני ההיערכות שלנו לחופשה ועוד על רקע גזעני ואנטישמי לגמרי. זה הזוי. מה גם שאוקספורד בחודש יולי עמוסה בתיירים. כל ניסיון שלי לחפש אופציה חלופית בסטנדרט ובתנאים שמצאתי לעוד שבוע לא הצליח, ובטח שלא באזור מרכזי כי אין מקומות לינה בנמצא, ואם אני כבר מוצאת משהו זה כמובן כפול במחיר".

פנייתה של מעוז למחלקת התמיכה של Airbnb נענתה באופן מיידי. בחברה גינו בתוקף את המקרה והשעו את בעלת הנכס ממאגר הדירות. בנוסף, הם מצאו למעוז דירה חלופית סמוך לאותה דירה ואף הסכימו לספוג את הפער במחיר. 

בהמשך התנצלה בעלת הדירה בפני מעוז: "אני מתנצלת על התגובה הקיצונית, אך זה מצב מאוד רגיש עבורי שהשפיע עליי מאוד, ואני בטוח שגם השפיע מאוד על עלייך ועל משפחתך. אני מקווה שתהיה לכם שהייה שלווה פה ותרגישו רצויים".

אלירן זוהר, דובר התאחדות האירוח בישראל ומנהל קהילת המארחים Airbnb HOST אמר ל-ynet: "אני מגנה בתוקף את המקרה המזעזע הזה וטוב עשו ב-Airbnb שמיד השעו את בעלת הבית ממאגר הדירות, כי זה נוגד את העקרונות של החברה האמריקנית והם גם יודעים היטב לתת עונשים וקנסות לבעלי דירות במקרים מסוג זה. ברגע שהובא לידיעתי המקרה הייתי נסער מאוד. ההתאחדות וכל חבריה דוחים ומגנים התנהגות מסוג כזה. זה מקרה מובהק של גזענות אנטישמית כלפי ישראלים ויהודים". 

אנגליה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד