ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
באורך של 40 מטרים

תיעוד | רשתות דייג נטושות שלכדו בעלי חיים הוצאו מהים

רשתות דיג נטושות הוצאו מהים בתל אביב ופלמחים על ידי סיירת החוף ומתנדבי רשות הטבע והגנים לאחר שנסחפו ולכדו בעלי חיים ימיים | תיעוד

תיעוד | רשתות דייג נטושות שלכדו בעלי חיים הוצאו מהים
הוצאת רשת הדייג מהים צילום: סיירת החוף

דייגים שעוסקים בדיג ספורטיבי בצלילה חופשית נתקלו ברשת דיג נטושה מול חופי תל אביב. הדייגים דיווחו על כך ואפשרו לצוות סיירת החוף לטפל במפגע. הצוות הוציא מהים כ 40 מטרים של רשת דיג נטושה שלכדה בעלי חיים ימיים, דגים וסרטנים שונים.

הוצאת רשתות הדייג מהים צילום: סיירת החוף

יוסף סגל מייסד הארגון מספר כי דיווחים רבים מגיעים מציבור הצוללים והדייגים בעיקר בחודשי הקיץ כשכולם מבלים בים. הדיווחים של הציבור על מפגעים מסוג זה הינה חשובה וקריטית לצורך טיפול והסרה בהקדם האפשרי במטרה למנוע לכידה של בעלי חיים ברשתות. ישנה עלייה משמעותית בערנות ציבור משתמשי הים לנושא וחשוב לשמר את הקשר עם אותם דייגים צוללים שהם ״העיניים שלנו במים״.

סיירת החוףהוצאת רשת הדייג מהיםצילום: סיירת החוף

במקרה נוסף רשת דיג שלכדה בטאים אותרה על ידי מתנדב רשות הטבע והגנים שי מיניס בחוף פלמחים.

ברשות הטבע והגנים מוסיפים כי סיירת החוף הוכשרה על ידי רשות הטבע והגנים להוצאת מפגעים מהים, שמירה על ערכי הטבע וניתוק פסולת מאלמוגים. הצטברות פסולת בים ובחופים מהווה בעיה גלובלית, ופוגעת בחופי העולם כולו. פסולת פלסטית בים (כגון חוטים, חבלים, שקים ושקיות) הינו הגורם השני בגודלו לפגיעה בצבי הים שלחופי ישראל.

הוצאת הרשת בחוף פלמחים צילום: שי מיניס, רט"ג

מרבית הפסולת (בין 60-90%) המצויה בימים ובחופים היא פלסטיק, שכמעט ואינו מתכלה. בעלי חיים ועופות ימיים עלולים להסתבך בפרטי פסולת שונים, או להיפגע כתוצאה מאכילה שלהם. בעלי חיים צמודי קרקעית עלולים "להתכסות" בפסולת ולהיפגע מכך.

פלמחים תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד