ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
התפללו להשבת החטופים

הילולת יוסף הצדיק: המונים פקדו את קבר יוסף בשכם

במהלך הלילה נכנסו המונים לקבר יוסף שבשכם לציון יום ההילולה של יוסף הצדיק המצוין בא' תמוז. ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "ההגעת ההמונים מסמלת את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין עם ישראל לארצו ומולדתו"

הילולת יוסף הצדיק: המונים פקדו את קבר יוסף בשכם
התפילה בקבר יוסף צילום: אברהם פליטר

המוני מתפללים נכנסו הלילה לקבר יוסף שבשכם לרגל יום ההילולה של יוסף הצדיק שאותו מציינים בא' תמוז. ההמונים ערכו במקום תפילה להחזרת החטופים ולהצלחת חיילי צה"ל.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ברך את צה"ל על קיום הכניסה הגדולה ואת הציבור שהגיע: "‏במיוחד בימים קשים של מלחמה אנחנו מתחזקים מארץ ישראל. עם ישראל כולו מתחזק מדמותו של יוסף הצדיק שמקום ציונו במקום הקדוש הזה. יוסף הצדיק היה המשביר גם הפיזי הכלכלי וגם המאחד, וזה מה שאנחנו צריכים היום, אחדות בעם ישראל אל מול האויבים שלנו. המלחמה בעזה, בגבול הלבנון והטבח של השביעי לעשירי היא תוצאה ישירה של המאיסה בארץ ישראל והתיקון לחטא הזה הוא להרחיב את ההתיישבות ולהגיע לכאן, לשכם, ולכל מרחבי ארצנו". 

דגן הדגיש: "אנו מחזקים מכאן את ממשלת ישראל, את צה"ל ואת כל העם - לנצח את המלחמה הזאת. כחלק מאותה חולשה של הנסיבות, גם כבר יוסף נמצא רוב הזמן בשבי, נעול וסגור. לכן גם חלק מההתחזקות צריך להיות גם שיבה מלאה של ישיבת עוד יוסף חי לקבר יוסף, והחזרת דגל ישראל שהתנופף מעל המקום הקדוש הזה. ההגעה לכאן של קהל ההמונים בהילולת יוסף הצדיק מסמלת את הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין עם ישראל לארצו ומולדתו ובין הדור הגדול שלנו, דור הגבוהה והגאולה, לשורשים העמוקים ביותר של עמנו עוד מזמן התנ"ך". 

"אני מבקש להודות למח"ט שומרון אלוף שמעון סיסו, לחיילי וחיילות חטיבת שומרון, ללוחמי מג"ב, למנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים של של המועצה האזורית שומרון ולכל ההמונים שהגיעו. יש לנו חובה ואחריות לשמור על קבר יוסף עד שנזכה לחזור לכאן בצורה מלאה יחד עם כל מרחבי ארצנו", הוסיף דגן.

סגן ראש המועצה, דוידי בן ציון, הוסיף: "יוסף הצדיק היה שבוי בידי המצרים, עבר את הדברים הקשים ביותר בנפש ובגוף. 120 אחים ואחיות שלנו שבויים בידי הנאצים של חמאס בעזה, אנחנו מתפללים כאן אצל יוסף הצדיק שהקדוש ברוך הוא יעשה למאה עשרים החטופים את הנס שעשה ליוסף וישיבם לביתם בקרוב מאד בריאים בגופם ובנפשם".

יוסי דגן קבר יוסף קבר יוסף הצדיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד