ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זרועות התמנון

נחשף: האיראני שאחראי לפעילות נגד ישראלים ומתנגדי משטר

ערוץ הטלוויזיה איראן אינטרנשיונל חשף את פרטיו של האיש שמנהל ומפקד על כל הפעילויות של איראן נגד ישראלים בחו"ל ומתנגדי המשטר הגולים. הביצוע של התוכניות מוטל על כוחות נאמנים כדי לא להשאיר עקבות למשרד המודיעין

נחשף: האיראני שאחראי לפעילות נגד ישראלים ומתנגדי משטר
אילוסטרציה צילום: איראן אינטרנשיונל

בפעם הראשונה, ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני למשטר האיראני "איראן אינטרנשיונל", חושף את האיש שמאחורי הקלעים של הרפובליקה האסלאמית של איראן, ואחראי לאיומים ולנסיונות חיסול של איראנים וישראלים.

האיש עומד בראש משרד המודיעין באיראן שתפקידו לחסל פעילים אנטי איראניים ולרצוח ישראלים. תפקיד המשרד להפיץ פחד, ולתכנן רציחות וחטיפות ברחבי העולם.

משרד המודיעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן מזה שנים רבות, מבצע פעילויות טרוריסטיות חשובות ביותר של איראן, כך לדברי מקור מודיעיני ששוחח עם הערוץ .

המוח שמאחורי המבצעים האלה הוא סגן ראש הביטחון הפנימי במשרד המודיעין, שאת זהותו חושף הערוץ לראשונה: יחיא חוסייני פנג'קי, המכונה סייד יחיא חמידי. מקור במשרד ההגנה אישר את זהותו של חוסייני. הוא נמנה על הדור החדש של מנהלי המודיעין תחת אמונו של  המנהיג חמינאי. הוא נולד ב-23 בינואר 1975, בעיר כאראג'.

איראן אינטרנשיונל זהותו של יחיא חוסייני פנג'קיצילום: איראן אינטרנשיונל

חוסייני בעל דוקטורט במדעי המדינה מאוניברסיטה בעיר טבריז, פרסם שני מאמרים בכתבי עת אקדמיים. אחד מהם על "שמועות ואיומים בסביבה ביטחונית", והשני, מאמר שכותרתו "טרור במרחב הסייבר ואמצעים להתמודד איתו".

חוסייני פנג'קי מנהל חלק ממשרד המודיעין שהאיחוד האירופי ובריטניה הטילו עליו סנקציות בגין חלקו בהנחת פצצה בפריז ב-2018.

במשרד המודיעין פנג׳קי הקים את "מטה שהיד סולימאני", שבשיתוף פעולה עם כל גופי המודיעין של איראן, ובסיוע כוחות משמרות המהפכה ברחבי העולם מבצע פעולות חבלה. האגף נקרא על שם קאסם סולימאני, שחוסל ב-2020 על ידי האמריקאים, ומטרת האגף לנקום את חיסולו של מפקד כוח קודס לשעבר.

לדברי מקור מודיעיני, לפנג׳קי  יש קשרים קרובים מאוד עם משמרות המהפכה והוא אף נסע מספר פעמים לסוריה ולבנון, ושיתף פעולה עם חיזבאללה וכוח קודס בחילופי מידע בין משרד המודיעין למשמרות המהפכה ואנשי המבצעים שלהם. 

אבל זה לא כל הסיפור של יחיא חוסייני. בנוסף להיותו סגן ראש הביטחון הפנימי, הוא אחראי גם על ענייני ישראל במשרד המודיעין. מקור מודיעיני אמר ל'איראן אינטרנשיונל' כי האחריות הכפולה הזו היא תוצאה של החלטת המנהיג העליון עלי חמינאי, שהעדיף את הפעילות ההתקפית נגד ישראל, ולכן הוקצו יותר משאבים כספיים ואנושיים לסעיף זה.

איראן אינטרנשיונליחיא חוסייני פנג'קיצילום: איראן אינטרנשיונל

יחיא חוסייני פנג'קי ירש את מקומו של סעיד האשמי, סגן ראש הביטחון הפנימי לשעבר במשרד המודיעין. בן 62 ואחד המנהלים הוותיקים במשרד, שהוטלו עליו סנקציות על ידי האיחוד האירופי ובריטניה לאחר חשיפת הקשר להנחת הפצצה בפריז.

משרד המודיעין, בניגוד למשמרות המהפכה, בעל מבנה מאורגן יותר לביצוע פעולות מחוץ למדינה. משרד המודיעין שולח את אנשיו לפעולות בשתי דרכים שונות. האחת היא שלוחה רשמית, כאשר סוכני המודיעין פועלים תחת הכיסוי של משרד החוץ ונמצאים בשגרירויות איראן. הדרך השנייה היא סוכנים צבאיים מודיעיניים שעובדים תחת כיסוי של סוחרים.

האנשים האלה למעשה מתכננים חיסולים, חטיפות וחבלה. הביצוע של התוכניות מוטל על כוחות נאמנים כדי לא להשאיר עקבות למשרד המודיעין. גנגסטרים וסוחרי סמים גדולים נחשבים לקבלנים הראשיים של המשרד. המערך הזה ביצע פעולות רבות בשטח אירופה.

אחת החשובות שבהן הייתה הנחת פצצה בכנס של ארגון המתנגד למשטר האיראני, ארגון 'מוג'אהדין ח'לק' בפריז בשנת 2018, שתוכנן על ידי אסדאללה אסדי, המזכיר השלישי של שגרירות איראן באוסטריה. התכנון נכשל. אסדי נעצר ונידון ל-20 שנות מאסר, אך בלגיה החליפה אותו באזרח בלגי שנכלא באיראן באשמת ריגול מפוברקת.

שנתיים לאחר מכן, אחמד מולה ניסי, פעיל פוליטי ערבי, נרצח בהאג, הולנד. עיתון "הטיימס" דיווח כי משרד המודיעין קשור לרצח באמצעות רידוואן תאקי, גנגסטר ממוצא מרוקאי. בנוסף חיסולו של סעיד כרמיאן, ומסעוד מולאווי, ממתנגדי המשטר, ומנהלי רשתות חברתיות באיסטנבול, בוצעו על ידי שלוחה של משרד המודיעין

בכל הפעולות הללו של חיסולים, חטיפות וחבלה, פעלו שלוש קבוצות: אגף פנימי של משרד המודיעין, שגרירויות איראן וסוחרי סמים בינלאומיים. קבוצה שנמצאת כיום תחת פיקוחו של יחיא חוסייני פנג'קי, האיש השני בחשיבותו במשרד המודיעין.

איראן משמרות המהפכה קאסם סולימאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד